عکس رهبر جدید
آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد یکم تیرماه برگزار می‌شود
آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد یکم تیرماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که پیش از این فراخوان آن در سال ۱۴۰۰ منتشر شده و با توجه به سویه‌های کرونا به تأخیر افتاده بود؛ یکم تیرماه با حضور برگزیدگان کشوری در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.

هر ساله جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد با هدف حمایت از تولیدات الکترونیک معلمان و مؤسسات و شرکت‌‌های علمی آموزشی، توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی درسی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیندهای یاددهی و یادگیری؛ ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، ترغیب، پرورش و حمایت مالی و معنوی از توانمندی‌‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی؛ تولید و تأمین محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای و رمزینه پاسخ سریع (QR Code) متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان و بارگذاری آثار واجد شرایط و استاندارد در شبکه ملی مدارس ایران (رشد)؛ توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب درتولید و بهره‌‌برداری از مواد و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی برگزار می‌شود.

تولید محتوای الکترونیکی برای تمام دروس کتاب‌های درسی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم: شاخه نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) شامل رشته‌های: فیلم، انیمیشن، موشن، اینفوگرافی، بازی‌های تعاملی، تصویر سه‌بعدی، پادکست، صوت و گرافیک؛ از محورها و قالب‌های برگزاری دهمین جشنواره «تولید محتوای الکترونیکی رشد» است.

همچنین قرار است در روز اختتامیه یک کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان، معلمان، دانشجو معلمان و دانش آموزان برگزار شود.

بیش از ۱۱ هزار اثر از سوی معلمان و دانش‌آموزان و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مراسم تقدیر از برگزیدگان دهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد قرار بود ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شود که به دلیل شیوع سویه اُمیکرون به تعویق افتاد. اختتامیه دهمین دوره جشنواره یکم تیرماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره با دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همراهی و مشارکت داشتند.

 

منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۷۷۰
کد خبر : ۳,۹۵۴
اخبار مرتبط
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید