عکس رهبر جدید
دومین نشست هماهنگی با نمایندگان استانی دهمین جشنواره تولید محتوای رشد برگزار شد
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی اهداف این جشنواره را تأمین محتوای QR Code‌ کتاب‌های درسی است و مشارکت معنادار معلمان توصیف کرد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، دومین وبینار هماهنگی با نمایندگان استانی دهمین جشنواره تولید محتوای رشد در تاریخ 30 خرداد 1400 در سالن جلسات طبقه ششم دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

در این جلسه محمدابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: در این جشنواره دو هدف دنبال می شود. هدف اول از این جشنواره تأمین محتوای QR Code‌ کتاب‌های درسی است.  هدف بعدی این جشنواره مشارکت معنادار معلمان است. ما در این جشنواره به دنبال حضور معنادار معلمان هستیم. زمانی که نام و عنوان استان یک معلم ذیل یک مکمل آموزشی قید شود، هم برای نظام تعلیم و تربیت مایه مباهات است و هم برای سازمانی که عامل و بانی این اتفاق مبارک است. تأکید مقام عالی وزارت و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز بر این است که مشارکت معلمان در این جشنواره محور باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به دنبال توزیع و فراوانی مشارکت به لحاظ به عدالت معنادار است گفت: توزیع محتوا باید متناسب با ظرفیت معلمان استان‌ها باشد. برای مثال تاکنون از یک استان 34 محتوا و از استان دیگری بیش از 100 محتوا برای جشنواره ارسال شده است. باید به این موضوع توجه شود که پس از داوری‌ها ممکن است سهم یک استان در  یک استان در محتوای QR Code‌ کتاب‌های درسی 2 یا 3 QR Code  از میان 800 QR Code ارسال از آن شده باشد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی افزود: آمار نشان می‌دهد یک استان به دلیل تبلیغات زیاد و بومی سازی محتوا مشارکت بالای در ارسال محتوا داشته است اما استان دیگری که معلمان را به نحو شایسته در جریان جشنواره قرار نداده است شانس ورود به کتاب‌ها را از دست داده است.

محمدی گفت: از استان‌هایی که مشارکت بالا دارند تشکر می‌کنم. الان مدارس تعطیل هستند و تنها راه دسترسی ما به معلمان توانمند و صاحب اثر کانال‌ها و گروه‌هایی است که شما در استان‌ها به صورت بومی در اختیار دارید. همچنین دبیرخانه‌های علمی هم می‌توانند در این کار به کمک شما بیایند. همانطور که می‌دانید در هر استان یک دبیرخانه علمی مستقر است که با معلمان همان درس در سراسر کشور مرتبط است.
 
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در آغاز کار طبیعتاً با آرمان‌های مکمل آموزشی فاصله وجود دارد گفت: می‌توانیم برای بازه یک ساله و دوساله وارد سفارش کار به معلمان توانمند از طریق دبیرخانه‌های علمی باشیم.


در این جلسه همچنین محمدرضا شکرریز، دبیر دهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و در ادامه نمایندگان استانی جشنواره از استان‌های کرمان، مرکزی، خراسان جنوبی، سمنان، همدان، یزد، قم،گلستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، شهر تهران، اردبیل،کهکیلویه و بویراحمد و زنجان به طرح سوالات خود پرداختند که توسط مدیر اجرایی جشنواره پاسخ داده شد.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۱۱
کد خبر : ۳,۶۹۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید