عکس رهبر جدید
جشنواره فیلم رشد دیپلماسی فرهنگی بزرگی را در منطقه رقم می‌زند
دبیر پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم‌ رشد: این جشنواره قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور، سومین جشنواره آموزشی دنیا است و دیپلماسی فرهنگی بزرگی را در منطقه رقم می‌زند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، آیین پایانی پنجاه‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران با حضور دکتر رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش؛ سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی؛ حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان؛ محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای هیئت‌های داوران و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

 

دکتر حسین عبادتی، دبیر پنجاه‌وسومین دوره جشنواره  فیلم‌ رشد در این مراسم به ارائه توضیحات آماری از این دوره فیلم «رشد» پرداخت و گفت: این جشنواره قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور، سومین جشنواره آموزشی دنیا است و دیپلماسی فرهنگی بزرگی را در منطقه رقم می‌زند. امسال شاهد حضور پررنگ همکاران فرهنگی در این جشنواره بودیم که این موضوع ظرفیت جریان فیلم‌سازی در بدنه فرهنگیان و دانش‌آموزان را نشان می‌دهد. در زمان فراخوان این جشنواره، تهیه‌کنندگان داخلی ۶۰۰ اثر به این جشنواره ارسال کرده‌اند که نشان از استقبال گسترده از این جشنواره آموزشی و تربیتی رشد دارد.

وی درخصوص آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توضیح داد: در بخش بین‌الملل تعداد 3108 اثر، بخش دانش‌آموزان تعداد 56 اثر، بخش فرهنگیان تعداد 82 اثر، 83 فیلمنامه و در مجموع 3329 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد ارسال شده است.

 از این تعداد در بخش بین‌الملل تعداد 799 اثر، بخش دانش‌آموزان تعداد 48 اثر، بخش فرهنگیان تعداد 80 اثر، 83 فیلمنامه و در مجموع 1010 اثر در هیئت انتخاب آثار جشنواره پذیرفته شدند.

 مجموع آثار راه یافته به بخش مسابقه نیز 122 فیلم در بخش بین‌الملل، 27 فیلم در بخش دانش‌آموزی، 27 فیلم در بخش فرهنگیان فیلمساز، 17 فیلمنامه و در مجموع 193 اثر می‌باشد.

 

دبیر پنجاه‌وسومین دوره جشنواره  فیلم‌ رشد از همه تولیدکنندگان فیلم و دست‌اندرکاران سینما دعوت کرد برای تولید آثار فاخر آموزشی با هدف ارتقای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و جوانان، در دوره بعد جشنواره فیلم «رشد» اقدام کنند.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۷۱
کد خبر : ۴,۳۰۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید