عکس رهبر جدید
فیلم، زمینه‌ای برای انتقال پیچیدگی‌های تربیتی و آموزشی است
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین اختتامیه جشنواره فیلم رشد: فیلم به عنوان یک رسانه جذاب، از ابزارهایی است که برای تربیت و آموزش مدنظر قرار داد. هنر و فیلم فرصت بی‌نظیری برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی مدنظر ما است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، آیین پایانی پنجاه‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران با حضور دکتر رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش؛ سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی؛ حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان؛ محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای هیئت‌های داوران و برگزیدگان جشنواره برگزار شد. 

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مراسم گفت: جشنواره «رشد» منحصر به فرد است که هنر را به کودکی و معصومیت و به تربیت پیوند می‌زند. جشنواره در طول تارخش نوسان‌هایی داشته ولی آینده درخشانی را برایش آرزومندیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: جشنواره رشد نوسان و افت و خیزهایی داشته اما می‌توان امیدوار بود آینده‌ای درخشان داشته باشد. جشنواره سعی کرده زمینه‌ای را برای انتقال پیچیدگی‌های تربیت و آموزش ایجاد کرده است. فیلم به عنوان یک رسانه جذاب از ابزارهایی است که برای تربیت و آموزش مدنظر قرار داد. هنر و فیلم فرصت بی‌نظیری برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی مدنظر ما است.

دکتر لطیفی گفت: هنر قالب و بستر و زمینه جهانی و معنایی برای انتقال مفاهیم است. هنر ابراز انتقال پیام است. در نظام آموزش و پرورش با بدفهمی‌هایی روبرو هستیم که نیاز به اصلاح است یکی از این نقص‌ها نگاه محدود به ابزارهای آموزش است. اگر فهم غنی از رشد و تربیت داشته باشیم قطعا نمی‌توانیم به یک ابزار تکیه کنیم. فیلم رسانه جذاب و پرظرفیت برای تحقق اهداف آموزشی است. استفاده از این ابزار رسیدن به اهداف بلند است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رشد گفت: ما نمی‌توانیم تحقق اهداف پیچیده را از ابزار ساده و دارای محدودیت داشته باشیم. هنر و فیلم فرصت بی‌نظیری برای تحقق این اهداف عالی آموزشی و تربیتی است. این که کتاب تنها ابزار آموزش باشد تلقی درست نیست.

دکتر لطیفی ادامه داد: فیلم و افت و خیزهای آن فکر و تعقل را تحریک می‌کند و یکی از ابزارهای تعقل و انگیزه بخشی به اندیشیدن دانش‌آموزان است. تماشای فیلم ما را به سخن می‌آورد و به دانش‌آموزان می‌آموزد چگونه تحلیل و تفسیر کند. 

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: جشنواره فیلم «رشد» بعد از اختتامیه به واقع آغاز و بسته فیلم‌های آموزشی جشنواره در سراسر کشور توزیع و اکران می‌شود. یکی از نشانه‌های فرهنگ‌سازی در کشور این است که این فرهنگ‌سازی را فقط به کتاب‌های درسی ختم نکنیم.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۲۴
کد خبر : ۴,۳۰۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید