عکس رهبر جدید
ابزار توسعه آموزشی، فیلم و سینما است
رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: اگر در نظام آموزشی صحبت از تحول می‌کنیم قطعاً باید ابزار آن یعنی فیلم و سینما بهره برد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، آیین پایانی پنجاه‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران با حضور دکتر رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش؛ سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی؛ حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان؛ محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای هیئت‌های داوران و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

 

 در این مراسم محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «رشد» از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشور است. جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های در ایران بود و دچار افول شد و این دوره نوید سال‌های بهتر در آینده را می‌دهد.

 وی تأکید کرد: اگر این جشنواره احیا شود، فیلم‌های آموزشی در کشور احیا می‌شود و در بحث آموزش و تربیت  تأثیرگذار خواهد بود. امیدوارم توسعه فیلم‌های آموزشی همراه با زبان تصوی باشد. اگر  در نظام آموزشی صحبت از تحول می‌کنیم قطعاً باید ابزار آن یعنی فیلم و سینما بهره برد.

 خزاعی متذکر شد: متأسفانه از حضور فیلمسازان برای ارتقای سطح آموزش غفلت می‌شود.

 رئیس سازمان سینمایی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ۳۲ هنرستان دخترانه و ۳۱ هنرستان پسرانه در کشور فعالند و در حوزه سینما و فیلم‌سازی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تا پایان سال ۱۰ هنرستان جدید نیز احداث می‌شوند و این نشان از اهمیت هنرستان‌های دخترانه و پسرانه نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. اکران‌های دانش‌آموزی در دست انجام است که در توافق صورت گرفته بین سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش، برای تقویت بنیه و بنیه مالی سینمای کودک و نوجوان است.

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۴۶
کد خبر : ۴,۳۱۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید