عکس رهبر جدید
قطار پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد حرکت کرد
پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، معلمان فیلم‌ساز و دانش‌آموزان فیلم‌ساز با ۱۹۳ اثر، از سوم تا ششم دی ماه در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، پنجاه‌و‌سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، تربیتی و آموزشی رشد، هم‌زمان با اکران پویانمایی «بچه زرنگ» آغاز شد. 26 داور در هفت بخش آثار دانش‌آموزان و معلمان فیلمساز را طی چهار روز داوری می‌کنند.

آثارهنرمندان در سه سالن مجموعه فرهنگی و هنری سیانما فلسطین تهران از ساعت 8:45 دقیقه صبح تا 19:30 به نمایش درخواهند آمد.

قالب‌های این دوره از جشنواره فیلم رشد، شامل فیلم‌های کوتاه و بلند با محوریت داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم‌نامه است که مجموعاً 3329 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و  193 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

در بخش بین‌الملل نیز مجموعاً 3108 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که 799 اثر به بخش هیئت انتخاب و 122 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

در این دوره از جشنواره، آثار فیلمسازان داخلی و خارجی با نگاه برخورداری از برجستگی‌های زبان هنری، جذابیت ذاتی و تأثیر عمیق عاطفی و تأثیر شگرف آن بر ارتقای روحیه کنجکاوی، پرسشگری و اشتیاق به درک خویش و جهانِ پیرامون، به رقابت پرداختند.

در بخش ملی دانش‌آموزان مجموعاً 56 اثر به دبیرخانه ارسال، و 48 اثر به بخش هیئت انتخاب راه یافتند که در نهارت 27 اثر به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

82 اثر نیز در بخش ملی فرهنگیان ارسال شده است که 80 اثر در بخش هیئت انتخاب پذیرفته شدند و 27 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

همچنین از 83 فیلمنامه ارسالی به جشنواره فیلم رشد، 27 اثر به بخش مسابقه راه یافته‌اند.

 در این دوره چهار جایزه ویژه به آثاری در موضوعات «مدرسه؛ مبدأ پیشرفت تمدن‌ساز ایرانی اسلامی و الهام‌بخش برای جهان»، «نشان ویژه معلم»، «نشان ویژه ایثار و ازخودگذشتگی» اهدا خواهد شد.


«تأکید بر توجه ویژه به مدرسه و فرایندهای آموزشی و تربیتی آن، به‌عنوان نهاد مهم تمدن‌ساز و تربیت‌کننده نسل آینده برای حل مسائل کشور»، «شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در عرصه فیلم و سینما»، «کمک به ایجاد زمینه و بستری به‌منظور هدایت این تولیدات در سطوح ملی و بین‌المللی»، «پشتیبانی از عرصه تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی فضیلت‌محور»، «پشتیبانی هنری و تربیتی از جریان رسمی تربیت و یادگیری»، «ایجاد زمینه و بستری بر پایه عدالت برای رشد و بالندگی ظرفیت هنری‌تربیتی معلمان و دانش‌آموزان فیلم‌ساز» و «گسترش نوآوری و خلاقیت و ارتقای سطح کیفی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی» از جمله اهداف اساسی 
پنجاه‌و‌سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رشد است.

دبیرخانه جشنواره در هر دوره‌، شخصیت یا مصداق خاصی را به‌عنوان نماد «نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی» انتخاب می‌کند. در پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم رشد نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی به آثاری اختصاص خواهد داشت که به دفاع از مردم و کودکان مظلوم فلسطین پرداخته است.

جوایز نهادها و دستگاه‌های کشور در بخش حامیان این دوره از جشنواره نیز به پنج محور «خانواده و جوانی جمعیت»، «فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون»، «پیوند نماز، مسجد و مدرسه»، «آسیب‌های اجتماعی با رویکرد صیانت از حقوق کودک» و «آسیب‌های فضای مجازی» اختصاص خواهد داشت.

گفتنی است، پس از پایان جشنواره، آثار برگزیده در سراسر کشور برای مدارس نمایش داده خواهند شد.

 

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینجا را انتخاب کنید.

 


منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۱۵۴
کد خبر : ۴,۳۰۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید