عکس رهبر جدید
تقدیر از حسن روح‌الامین در دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد
در آیین پایانی دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد از حسن روح‌الامین، هنرمند برجسته نقاش انقلابی به پاس نگاه ویژه وی به کربلا و واقعه عاشورا و خلق آثار ماندگار با موضوع شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی تقدیر شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آیین پایانی دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد.

در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران؛ احمدرضا امینی، مدیرکل نظارت بر چاپ، نشر و توزیع مواد آموزشی و سعید رزاقی از اعضای هیئت داوران از حسن روح‌الامین، هنرمند برجسته نقاش انقلابی به پاس نگاه ویژه وی به کربلا و واقعه عاشورا و خلق آثار ماندگار با موضوع شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی تقدیر شد.

 روح‌الامین در خصوص اولین نقاشی خود پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: استادم زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی که یکی از معمارهای بنای وجودی من هستند، خبر شهادت حاج‌قاسم را صبح همان روز از طریق تلفن به من داد و از من خواست کاری انجام بدهم. من از همان لحظه به دنبال ایده‌ای بودم که بتوانم آن را نقاشی کنم که در نهایت به این ایده‌ به ذهن من رسید: حضرت قاسم‌ابن حسن دچار بلای عظیمی شد و  قاسم پسر حسن هم در دوران معاصر دچار بلای عظیمی شد.

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش انقلابی و متعهد متولد ۱۳۶۴ در تهران است، وی از طریق برادرش به هنر نقاشی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبای تهران تحصیل کرده است. روح‌الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین دلیل بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد.

 

جایزه چهره سال هنر انقلاب ۱۳۹۸، جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۵، برگزیده مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی سال ۱۳۸۶، جایزه ششم جشنواره تجسمی دامون‌فر سال ۱۳۸۷، جایزه اول رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۷، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان سال ۱۳۸۹ و جایزه مداد پرنده از جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله جوایز حسن روح‌ا‌لامین در دوران هنری زندگی وی می باشد.

 

حسن روح‌الامین
 
حسن روح‌الامین

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۶۲۰
کد خبر : ۴,۲۰۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید