عکس رهبر جدید
معلمان هنرمند،ظرفیتی بی‌نظیر در نظام تعلیم و تربیت هستند
نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در نشست رسانه‌ای این جشنواره گفت: معلمان هنرمند، ظرفیتی بی‌نظیر در نظام تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمد صالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در نشست رسانه‌ای این جشنواره گفت: پیدایش و تولد جشنواره عکس رشد به سال‌هایی برمی‌گردد که دسترسی به فضای مجازی کم بود. این جشنواره با هدف تهیه بانک داده‌ای از آثار هنرمندان عکاس جهت استفاده در تولیدات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایجاد شد.

 نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نیاز به غنای بیشتر محتواهای آموزشی احساس می‌شد، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان پیشران حوزه تعلیم و تربیت و با هدف و رویکرد جدید در راستای غنی‌سازی حوزه یاددهی و یادگیری در مهر ماه 1401 بخش تصویرگری را به جشنواره ملی دوسالانه عکس رشد اضافه کرد.

 دکتر مذنبی افزود: در دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد با مشارکت بالای شرکت‌کنندگان رو‌به‌رو شدیم که این نشان دهنده دغدغه‌مندی جامعه هنری خصوصاً عکاسان و تصویرگران در حوزه تعلیم و تربیت است.

 

گزارش روند اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره ملی دو سالانه عکس و تصویرگری رشد

در ادامه این نشست سید علی موسوی، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دو سالانه عکس و تصویرگری رشد اظهار کرد: در مهر سال ۱۴۰۱ فراخوان این جشنواره منتشر شد. در این فراخوان «مدرسه خانه دوم»، «کتاب درسی» و «بخش جنبی» با عنوان شعار سال  1401 (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) و نیز موضوع «مهدویت» به عنوان محورهای گروه بزرگسال و دو موضوع «آزاد» و «کتاب درسی» به عنوان محورهای  گروه سنی دانش‌آموزیمعرفی شدند.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اینترنت در کشور، گروهی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به ارسال عکس نتوانستند در این جشنواره شرکت کنند. 

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دو سالانه عکس و تصویرگری رشد گزارشی از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارائه کرد: در مجموع 7525 عکس و تصویرسازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که  6937 اثر عکس و ۵۸۷ اثر تصویرگری بوده است. در این دوره از جشنواره تعداد ۵۸۰ دانش‌آموز با 1765 اثر؛ 680 فرهنگی با 3057 اثر و 357 هنرمند حرفه‌ای با 2003 اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

سید علی موسوی بیان کرد: 257 اثر پس از داوری به مرحله نمایشگاه رسیدند که این آثار از 18 تا 25 اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برای عموم به نمایش گذاشته شدند. در این مجموعه ۲۵۷ اثر در موضوعات مطرح شده عرضه شدند.

وی درخصوص آثار راه‌یافته به مرحله نهایی تصویرگری گفت: آثار راه یافته تصویرگری از گروه دانش‌آموزی به تعداد ۹ عدد، از گروه معلمان ۲۰ و از گروه هنرمندان حرفه‌ای ۵۷ اثر بوده است. این آثار در دو مرحله غربالگری و داوری شدند.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دو سالانه عکس و تصویرگری رشد در پایان این نشست عنوان کرد: در این دوره از جشنواره دو نشست آموزشی با موضوع آسیب‌‌شناسی عکس‌ها و تصویرگری‌های کتاب‌های درسی و نشریات رشد و بررسی انطباق آن‌ها با اهداف و اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد.

 

نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
 
 

 

منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۶۰۱
کد خبر : ۴,۲۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید