عکس رهبر جدید
نمایشگاه آثار دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد افتتاح شد
در این نمایشگاه ۲۵۷ عکس و تصویرگری تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان تهران در معرض بازدید عموم قرار دارد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نمایشگاه آثار دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد با حضور مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیرکل اداره نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی و علاقه‌‌مندان به حوزه عکس و تصویرگری افتتاح شد.

 

دکتر محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در این مراسم با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش معلمان هنرمند و دانش‌آموزانی است که به دست معلمان هنرمند تربیت شده‌اند. همچنین آثار هنرمندان برجسته و حرفه‌ای که یک روزی پای درس معلمان هنرمند نشسته‌اند نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی درخصوص دست‌یابی به نتایج مورد نظر برگزار کنندگان جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد گفت: امید داریم شاهد حضور نتایج این نمایشگاه در غنی‌سازی بسته‌های تربیت و یادگیری مانند کتاب‌های درسی، مجلات رشد و سایر موقعیت‌های متنوع تربیت و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

 

دکتر سید سعید بدیعی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت تصویر در انتقال محتوا گفت: حدود 80 درصد محتوایی که در فضای مجازی به دست افراد می‌رسد، عکس و فیلم است. وقتی یک پیام برای ما ارسال می‌شود، ابتدا به تصویر آن نگاه می‌کنیم و بعد به سراغ متن می‌رویم؛ این همان تأثیرگذاری تصویر است.

وی افزود: قبل از اختراع خط، تصویر وسیله انتقال پیام بود و هنوز هم تصویر تأثیرگذارترین رسانه‌ای است که می‌تواند محتوا را منتقل کند. این موضوع جایگاه جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد در وزارت آموزش و پرورش و تأثیر این جشنواره را در تربیت و آموزش دانش‌آموزان نشان می‌دهد.


مهندس احمدرضا امینی، مدیرکل اداره نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این برنامه با ابزار خرسندی از اینکه معلمان و دانش‌آموزان هنرمند و سایر هنرمندان حرفه‌ای تولیدات خود را در قالب محتوای کتاب‌های درسی، مجلات رشد و موضوعات مرتبط با آموزش به این جشنواره ارسال کرده‌‌اند، گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از این محتواها در کتاب‌های درسی و محتوای رمزینه‌های سریع پاسخ به خوبی استفاده خواهد کرد.

 
همچنین در این برنامه سید علی موسوی، دبیر جشنواره گزارش مختصری از روند برگزاری جشنواره ارائه داد. وی با اشاره به انتشار فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در مهرماه سال 1401 گفت: در فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد از دو گروه دانش‌آموزی و هنرمندان بزرگسال برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد. ابتدا مهلت ارسال آثار به جشنواره پایان آذر ماه اعلام شد اما به دلیل استقبال هنرمندان، مهلت ارسال آثار  تا پایان اسفند 1401 تمدید شد.

وی در خصوص نمایشگاه آثار برگزیده عکس‌ها و تصویرسازی‌ با توجه به محورهای اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره گفت: این محورها شامل مدرسه خانه دوم، نهاد خانواده، کتاب درسی و بخش جنبی با عنوان شعار سال  1401 (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) و نیز موضوع مهدویت است. همچنین، آثار گروه سنی دانش‌آموزی در دو موضوع آزاد و کتاب درسی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

 



گفتنی است نمایشگاه آثار دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد تا روز 25 اردیبهشت از ساعت 15 الی 21 برای علاقه‌مندان هنر تصویرگری و عکاسی دایر است و 257 عکس و تصویرگری در موضوعات یاد شده در سالن‌های خانه هنرمندان واقع در تهران، خیابان ایرانشهر در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

 

برای مشاهده تصاویر این مراسم، اینجا را انتخاب کنید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۳۱
کد خبر : ۴,۱۹۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید