عکس رهبر جدید
پیام رئیس‌جمهور به اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد
پیام رییس جمهور به اختتامیه جشنواره کتاب رشد توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

 به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، پیام دکتر سیدابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهور به بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد توسط دکتر رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش قرائت شد. 


متن پیام شرح زیر است: 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
 انتخاب کتاب خوب و مفید برای مطالعه و التفات در به‌گزینی کتاب‌ها به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان به سبب شخصیت شکل‌پذیر و هویت در حال تکامل این گروه مخاطب دارای اهمیتی صدچندان است.
 
 دستگاه‌های متولی امر تربیت و تعلیم بالاخص وزارت آموزش‌وپرورش، نه تنها در مورد کتب درسی و فضای آموزشی مدرسه، بلکه بنابر سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، در مورد جمیع عناصر هویت‌بخش و فضای تنفس تربیتی کودک و نوجوان ما وظیفه‌ای خطیر دارند که ارزیابی صلاحیت و تضمین استاندارد کیفیت آثار مکتوب و چندرسانه‌ای حوزه کودک و نوجوان با ابزار «نشان رشد» شاهدی است از احساس مسئولیت در انجام این مأموریت.
 
 دستیابی به این جایگاه نیازمند تعمیق کیفیت بررسی و شفافیت در ارزیابی، مقدمه افزایش شناخت و اعتماد عمومی به نشان رشد وزارت آموزش و پرورش است.
 
 ایجاد روش‌های کارآمدتر در تعامل با دیگر متولیان و دست اندرکاران امر نشر جهت تسهیل در دسترسی به آثار ممتاز و تجهیز چند برابری کتابخانه‌های مدارس با کتاب‌های متناسب و البته افزایش شوق و فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باید مورد توجه جدی وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط قرار گیرد.
 
 جشنواره ملی کتاب رشد محمل مناسبی جهت پایه گذاری این ارتقا است. امید است که بتوانید با ریل گذاری و حرکت در مسیر تعالی برای نسل فردای این کشور به لسان قرآن کریم هادی به سبیل رشد و رشاد در محیط تعلیم‌و‌تربیت باشیم.
 
 در پایان از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی، ناشران، نویسندگان، تصویرگران و دیگر پدیدآورندگان و عزیزانی که برای توزیع و ترویج کتاب‌های خوب در جامعه تلاش می‌کنند و نیز میهمانان و حاضران این جشنواره که هر کدام سکان‌دار بخشی از دستگاه عظیم فرهنگی و آموزشی ایران اسلامی هستند صمیمانه قدردانی می‌نمایم.»

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۷۶
کد خبر : ۴,۳۵۷
اخبار مرتبط
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید