عکس رهبر جدید
پنجاهمین جشنواره بین‌المللی رشد
ارسال بیش از ۲۰۰۰ فیلم خارجی از ۱۱۰ کشور به دبیرخانه پنجاهمین دوره جشنواره فیلم رشد، مشارکت حداکثری کشورهای جهان در تاریخ جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به ثبت رساند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بیش از 2000 فیلم خارجی از 110 کشور  برای  پنجاهمین دوره جشنواره فیلم رشد ارسال شده است.

سید سعید بدیعی، دبیر پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اعلام این خبر گفت: «در دوره‌ای که با محدودیت‌ها و مشکلات عدیده‌ای به خاطر شیوع بیماری کرونا درگیر بوده‌ایم، علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی که تصور می‌شد به دلیل شیوع این بیماری آثار کمی برای جشنواره فیلم رشد ارسال خواهد شد،‌ با استقبال کارگردانان و تهیه‌کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان روبرو شده‌ایم که بر اساس آمار و اسناد موجود،‌ از 110 کشور فیلم دریافت شده است.»

بدیعی در این خصوص توضیح داد: «بنابر آمار دبیرخانه پنجاهمین جشنواره فیلم رشد، به ترتیب کشورهای هند، ایتالیا، آمریکا، برزیل، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلیس، پرتغال،‌ روسیه و صد کشور دیگر از جمله کشورهایی هستند که امسال برای جشنواره فیلم رشد اثر ارسال نموده‌اند. بر اساس این آمار که کاملاً مستند و مطمئن می‌باشد بیشترین آثار دریافتی از کشور هندوستان با 387 فیلم و کمترین اثر دریافتی با یک فیلم از کشور دومینیکن بوده است.»
لازم به ذکر است فیلم‌های دریافتی از کشورهای مختلف جهان در قالب‌های داستانی کوتاه، داستانی بلند، مستند کوتاه، مستند بلند، پویانمایی کوتاه و بلند می‌باشد که توسط اعضای هیئت انتخاب در 5 گروه در حال بررسی هستند. همچنین در تعدادی از آثار نیز به موضوع شیوع ویروس کووید 19 پرداخته شده است.


واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۶۰۵
کد خبر : ۳,۳۸۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید