عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
مجلات رشد، مکمل راهبردی کتاب‌های درسی در نظام آموزش چندرسانه‌ای هستند
سردبیر مجله رشد مدیریت مدرسه با تأکید بر ناکافی بودن اتکای صرف به کتاب‌های درسی در دنیای امروز، مجلات رشد را یکی از ارکان مهم بسته آموزشی چندرسانه‌ای دانست و بر نقش آن‌ها در پرورش شایستگی‌های نرم و تربیت چندبعدی دانش‌آموزان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر حیدر تورانی، سردبیر مجله رشد مدیریت مدرسه، با حضور در برنامه «مثبت آموزش» شبکه آموزش سیما، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، به تشریح جایگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و نقش مجلات رشد در نظام تعلیم و تربیت کشور پرداخت.


وی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را به مثابه «قلب آموزش‌وپرورش» توصیف کرد و گفت: این سازمان مسئول طراحی برنامه درسی و آموزشی کشور است و از جمله مأموریت‌های اصلی آن، تألیف و چاپ کتاب‌های درسی است.

تورانی با تأکید بر اینکه برنامه درسی صرفاً محدود به کتاب درسی نیست، افزود: در دنیای امروز که جهانِ اطلاعات، اینترنت و چندرسانه‌ای شدن آموزش را تجربه می‌کنیم، انتقال مفاهیم صرفاً از طریق متن کفایت نمی‌کند. معلم امروز تنها منتقل‌کننده دانش نیست، بلکه نقش تصویرگر آموزشی، مربی، هدایت‌گر و طراح صحنه‌های یادگیری را بر عهده دارد و مدیر مدرسه نیز باید با نوآوری، این مسیر را تقویت کند.

وی با اشاره به ضرورت تربیت تمام‌ساحتی و چندبعدی دانش‌آموزان تصریح کرد: تحقق این هدف تنها با کتاب درسی ممکن نیست و رسانه‌های مکمل آموزشی باید در کنار آن قرار گیرند. مجلات رشد برای گروه‌های مختلف سنی از کودک تا بزرگسال طراحی شده‌اند و در کنار کتاب‌های درسی، بسته آموزشی نظام تعلیم و تربیت را تکمیل می‌کنند.

تورانی ادامه داد: مجلات رشد مستقیماً وارد آموزش دروس تخصصی نمی‌شوند، اما شایستگی‌های مشترکی مانند خلاقیت، تفکر انتقادی، انعطاف‌پذیری، انتقادپذیری، مشارکت‌جویی و شوق تغییر را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند؛ مهارت‌هایی که در کنار آموزش رسمی، برای زیست مؤثر در دنیای امروز ضروری است.

وی با اشاره به سرعت بالای تغییرات علمی در جهان خاطرنشان کرد: مجلات رشد به‌صورت ماهانه منتشر می‌شوند و این امکان را دارند که متناسب با تحولات روز، محتوای آموزشی و تربیتی را به‌روز کنند؛ موضوعی که در شرایطی که حجم دانش هر چند ساعت دو برابر می‌شود، اهمیتی دوچندان دارد.

تورانی مجلات رشد را برخوردار از هیئت‌های تحریریه قوی و پلی ارتباطی میان نظر و عمل دانست و افزود: این مجلات می‌توانند دانش‌آموزان را به‌صورت غیرمستقیم و هدفمند به سمت موضوعات ضروری آموزشی و تربیتی سوق دهند.

سردبیر مجله رشد مدیریت مدرسه در پایان با اشاره به سابقه تأسیس این مجله از سال ۱۳۸۲، بر لزوم توجه بیشتر معلمان، مدیران و سیاست‌گذاران آموزشی به نقش مجلات رشد در تکمیل بسته آموزشی چندرسانه‌ای تأکید کرد.

 

 

پایان خبر/
کلیدواژه ها: دفتر انتشارات و فناوری آموزشی،مجلات رشد،رشد مدیریت مدرسه،حیدر تورانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید

۲۲۹ نفر
۳۱,۵۰۷,۸۷۵ نفر
۶,۸۱۲ نفر
۱۳,۷۹۱ نفر
۲,۰۲۰,۹۲۵ نفر