رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست هماندیشی همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بر نقش محوری این در تحول محتوای آموزشی تأکید کرد.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در این نشست که در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برگزار شد، حجتالاسلام علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن گرامیداشت ایام، این دفتر را یکی از پرکارترین، متنوعترین و گستردهترین دفاتر سازمان توصیف کرد و آن را «یک سازمان کوچک مستقل» در داخل سازمان پژوهش دانست.
رئیس سازمان پژوهش با اشاره به ظرفیتهای متنوع دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: این دفتر با مسئولیتهای گستردهای از جمله تولید مجلات رشد، ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی، تولید محتوای چند رسانهای، پورتال رشد، رمزینههای کتابهای درسی، انتشارات مدرسه، بنیاد ICDL، برگزاری جشنوارهها و... و به دلیل تجربههای منحصر به فردش در تولید محتوا، طراحی، تصویرگری و برگزاری رویدادها میتواند نقطه کانونی بازطراحی مأموریت و ساختار سازمان پژوهش در دوره جدید باشد.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم نقش سازمان پژوهش را از تولید کننده صرف کتابهای درسی به تنظیمگر و برنامهریز برنامه درسی در یک میدان گستردهتر ارتقا دهیم و با تحولات فناورانه و اسناد بالادستی همگام شویم، دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بهترین مکان برای آغاز این بازطراحی است.
لطیفی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به فناوری در آموزش، بر تقویت تولید محتواهای فناورانه و همکاری با دستگاههای دیگر تأکید کرد و تولید محتوای چندرسانهای، بازسازی آموزشی، بازطراحی جشنوارهها و تکمیل رمزینههای کتابهای درسی را از اولویتهای این دفتر برشمرد.
رئیس سازمان پژوهش از برخی اقدامات انجام شده از قبیل بازگشت مجلات رشد به روال منظم انتشار، جذب نیروهای جوان و متخصص در حوزه فناوری و تکنولوژی آموزشی، تشکیل کارگروههای تخصصی هوش مصنوعی، فناوری آموزشی، شبکهسازی محیطهای یادگیری و... قدردانی کرد و در پایان این نشست نیز با اهدای لوح از دستاندرکاران تولید پروژه کلاس شوقانگیز تقدیر نمود.
برای مشاهده تصاویر نشست، اینجا را انتخاب کنید.