عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۹
معلمی که به دنیا ایستادگی آموخت
هشتمین و آخرین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تولیدات جدید در پاسداشت مقام معلم و دهه کرامت چاپ و منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو و رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، که توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌شوند، در هشتمین و آخرین شماره سال تحصیلی جاری، به مطالبی با نگاه ویژه به «ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر»، «ولادت امام رضا (ع)»، «دهه کرامت:، «شهات امام جعفر صادق (ع)»، «روز معلم»و «روز ملی خلیج فارس» پرداخته‌اند.

 بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد نوجوان

در اردیبهشت 1403، سخن سردبیر رشد نوجوان، در ابتدایی‌ترین صفحه این مجله، با مخاطبان نوجوان خود درباره روز معلم و خاطره معلمان شهید سخن می‌گوید. وی در این نوشتار با عنوان «همگی مدیون آن‌هاییم» خاطراتی از دوران مدرسه و معلمان روایت شده است.
وجود الگوهایی مناسب در زندگی هر فرد تأثیر به‌سزایی در رشد روحی و روانی او دارد. شهدا از بهترین الگوهایی هستند که می‌توان در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کرد. 21 آبان 1390 درهای آسمان برای لبخند همیشگی باز شد و شهید حسن طهرانی‌مقدم و چند تن از یاران پاسدارش به آرزوی خود یعنی شهادت رسیدند. شهید طهرانی مقدم با تکیه بر تجربه سال‌ها مقاومت در جبهه‌ها را با علم و دانش درآمیخت و پیش رفت. به همین مناسبت مجله رشد نوجوان در مطلب «پارسای بی‌ادعا» به داستان زندگی این شهید بزرگوار پرداخته است.
شعرهای «عطر سلام» به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و «بی‌کرانه‌ صبور» به مناسبت روز ملی خلیج فارس نیز از جمله مطالب منتشر شده در هشتمین شماره رشد نوجوان هستند.

 

 

رشد جوان

روی جلد هشتمین شماره از رشد جوان در اردیبهشت 1403 با شعری از فریدون مشیری به استقبال روز معلم رفته است. همچنین در دومین صفحه جلد این مجله یاد و خاطره معلم شهید، استاد مرتضی مطهری با سخنانی از مقام معظم رهبری گرامی داشته شده است.

چراغ رشد جوان در مطلبی با عنوان «دلم می خواهد در مدار تو بچرخم» برگردان آزادی از قسمت‌هایی از سخنان امام جعفر صادق (ع) را از بحارالنوار را منتشر کرده است.

به مناسبت 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خلاصه‌ای از زندگی این شهید بزرگوار با عنوان «در آسمان معرفت» منتشر شده است.

در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی جمهوری اسلامی توانست ضربه‌های مهلکی بر پیکره رژیم متجاوز بعث عراق وارد کنند و در حفظ سیادت دریایی کشور عزیزمان حماسه بیافرینند. حماسه معراجیان این شماره از رشد جوان به مناسبت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس، به «دلیر مردان خلیج فارس» و بررسی یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس در خلیج فارس اختصاص دارد.

صفحه سوم جلد رشد جوان اعلانی از نوار عزه و تصویر پشت جلد این مجله نیز به اعلانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) منتشر شده است.
 
 
رشدهنرجو
نوجوانانی که شهید چمران در هنرستان جبل عامل لبنان با آن‌ها کار کرد، اکنون مسئولان و رهبران مقاومت لبنان هستند. روی جلد هشتمین شماره از رشد هنرجو در اردیبهشت 1402 با عنوان «معلمی که به دنیا ایستادگی آموخت» اقتباسی از روش تربیتی هنرآموز شهید چمران در کلاس درس می‌باشد.
صفحه دوم جلد این شماره از رشد هنرجو نیز به اعلانی مناسبتی برای ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اختصاص دارد.
«نقاش درون» عنوان سخن سردبیر این مجله در اردیبهشت ماه است که از معلمی و هنرهای او در نهادینه کردن ارزش‌ها در ذهن دانش‌آموزان سخن گفته است.
بدانگاه رشد هنرجو، در آستانه فرارسیدن روز معلم دلنوشته‌ای برای همه معلمان دلسوز را با عنوان «معلم زندگی» منتشر کرده است.
 
 
رشد برهان متوسطه اول

هشتمین شماره رشد برهان ریاضی دوره متوسطه اول در هشتمین و آخرین شماره خود در سال تحصیلی 1403=1402 این مطالب را منتشر کرده است: مفهوم‌های هندسی و حل مسدله، خطاهای فراگیر در محاسبات ریاضی، ریاضیات ابزاری قدرتمند برای درک بهتر جهان، مالیات و ریاضی، همه جا ریاضی و...

 
 
 
 
 
 
 
 
گزارش تصویری فعالیت‌های مجلات رشد دانش‌آموزی دوره متوسطه را اینجا ببینید.

 

 

 

 
نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.
 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۰۲
کد خبر : ۴,۳۷۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید