عکس رهبر جدید
۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴
من یک حاج قاسم دیگر
چهارمین شماره از ماهنامه‌های رشد دانش‌آموزی دوره متوسطه، با نگاه ویژه به سالگرد شهادت قهرمان ملت ایران، حاج‌قاسم سلیمانی، منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو و رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه، از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در چهارمین شماره از سال تحصیلی جاری، که در دی‌ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به سالگرد شهادت سیدالشهدای مدافعان حرم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، و مزین به نام این سردار رشید اسلام، چاپ و منتشر کردند.

بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:


رشد نوجوان

در دی‌ماه 1402، روی جلد رشد نوجوان، مزین به تصویر شهید حاج‌قاسم سلیمانی در حال راز و نیاز با معبود یگانه است که به عنوان الگویی برای نوجوانان کشور معرفی شده است.

شش خاطره کوتاه از زندگی سردار سلیمانی منتشر شده است. «ساعت رومیزی»، «پدر»، «مادر»، «تنبلی ممنوع»، «بچه روستا» و «غذای آهوها» از جمله خاطراتی هستند که در قالب داستانی با عنوان «برادر قاسم» برای نوجوانان منتشر شده است و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول را با گوشه‌ای از زندگی شخصی سردار دل‌ها ‌آشنا می‌کند.

در بخش شاعرانه این مجله، شعر «مرد میدان» در رسای این قهرمان بزرگ ملت ایران سروده شده است.
 
 

رشد جوان

در تصویر روی جلد چهارمین شماره از مجله رشد جوان در سال تحصیلی 1402، که ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه تولید و منتشر می‌شود، تصویرگری از سردار دل‌ها منتشر شده که دست جوانی ورزشکار را گرفته که در میدان کشتی شکست خورده و به زانو افتاده. حاج قاسم به این جوان اسطوره‌های مقاومت و ایستادگی از جمله شهید چمران، مرحوم تختی و... را نشان می‌دهد و از او می‌خواهد با تلاش خود ادامه دهد.

سردبیر این مجله نیز در این شماره، دلنوشته‌ای برای سردار سرافزار اسلام با عنوان «من یک حاج قاسم دیگر» را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

 

 

 
رشد هنرجو

سردبیر رشد هنرجو، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دی‌ماه 1402، بر روی جلد این مجله، تصویری از هنرجویی منتشر کرده است که ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار برای پیشبرد اقتصاد جمهوری اسلامی هستند. این نسل با شعار «از نسل حاج‌قاسم» برای پیشرفت ایران تلاش می‌کنند و در این راه خستگی‌ناپذیرند.

همچنین سردبیر این مجله در بخش یادداشت سردبیر با عنوان «دست یافتنی»، با مخاطبان خود درباره لزوم تلاش با وجود خستگی‌ها سخن می‌گوید و به ویژگی‌های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و کاظمی آشتیانی به عنوان اسوه‌های تلاشگر و خستگی‌ناپذیر در عرصه جهاد اشاره می‌کند.

در این شماره از ماهنامه رشد هنرجو، در بخش «بدانگاه»، روایتی خواندنی از محاصره 360 درجه شهر آمرلی سوریه توسط نیروهای داعش منتشر شده که این محاصره پس از 89 روز، با رشادت‌های حاج قاسم و همرزمانش و مقاومت مردم این شهر، به شکست می‌انجامد.

 
 

رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه

رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه در شماره دی‌ماه 1402، به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، روی جلد را به تصویر و رمزینه‌ای از این شهید عزیز اختصاص داده که در آن بهره‌گیری این شهید بزرگوار را از ریاضیات و فیزیک برای انجام محاسبات دقیق در برنامه‌ریزی‌های عملیات مختلف برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول تشریح می‌کند.

 

 

 

 

 

 نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۴۹
کد خبر : ۴,۳۱۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید