عکس رهبر جدید
پرونده پژوهش، مدارس هیبریدی و مدرسه کارآفرین در ماهنامه‌های رشد بزرگسال عمومی
ماهنامه‌های رشد بزرگسال عمومی ویژه معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش‌و‌پرورش در آذر ۱۴۰۲ منتشر و در سراسر کشور توزیع شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش، سومین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در گروه مجلات رشد بزرگسال عمومی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 1403-1402 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

 

رشد آموزش ابتدایی

از آنجا که عمده برنامه درسی مدرسه در راستای حافظه‌محوری است و در نتیجه کار روی فکرپروری کاری دشوار است، سومین شماره از ماهنامه رشد آموزش ابتدایی به موضوع «تفکر و راه‌های پرورش آن و فکرورزی و تعقل» پرداخته است. معلمان محترم پس از مطالعه این شماره از رشد آموزش ابتدایی به این باور خواهند رسید که می‌توان با اندکی تغییر در روش یا محتوا، دانش‌آموزانی فکور بار بیاورند.

قصه خلاقیت، از انس تا ایمان، آموزش نسبت با تناسب با هنر برخال، اسرار پرسشگری، تأثیر تدریس فعال، پرسشگری پارسایی تفکر است و... از جمله مطالبی است که در رشد آموزش ابتدایی آذر 1402 منتشر شده است.
 

 

 
رشد معلم

 

پژوهش یک مقوله چندوجهی است و می‌تواند همه ابعاد و ارکان مدرسه را تحت الشعاع قرار بدهد. رشد معلم با «پرونده پژوهش» در آذر 1402 به موضوع پژوهش و روایت‌پژوهی پرداخته است.

تجربه نگاری تأملی، پژوهش‌سرا پیشرو خلاقیت و ابتکار، روایتی از پژوهش در مدرسه‌ها، پژوهش عیار مدرسه و... از جمله مطالبی هستند که در سومین شماره رشد معلم منتشر شده‌اند.

 
 

 

رشد فناوری آموزشی

مدرسه هیبریدی اصطلاحی است که این روزها در دنیای تعلیم و تربیت شنیده می‌شود. سومین شماره از ماهنامه رشد فناوری آموزشی در ماه آذر، به موضوع «مدارس هیبریدی» پرداخته است. در سومین شماره این مجله، ویژگی‌های مدارس هیبریدی، اهمیت این مدارس در ارتقای حرفه‌ای معلمان، مزایا و کاستی‌های یادگیری هیبریدی و... پاسخ داده شده است.

 

 

 
رشد مدیریت مدرسه

فنون ارتباطی اگر در همه مسائل انسانی مهم است، در مدیریت اهمیت بیشتری دارد. از مدیر موفق انتظار می‌رود بتواند نه تنها ارتباط مؤثری با همه کارکنان داشته باشد، بلکه بتواند تعامل مفیدی بین مجموعه برقرار کند تا امور سازمان در مسیر درستی پیش رود. برخی نظریه‌های نوین مدیریت، موفقیت‌های هر سازمان را به میزان ارتباط‌های درست و مؤثر وابسته می‌دانند. رشد مدیریت مدرسه در ماه آذر در مطلبی با عنوان «مدیریت روابط در مدرسه» به انواع ارتباط‌ها در مدرسه و نقش تنظیم‌گرانه مدیر پرداخته است.

آموزه‌های رهبری در مدارس پیشران، لایه‌های فرهنگ سازمانی مدرسه، گره سردرگم اصول، ساختمان یاددهنده، کیفیت‌گرایی در مدرسه‌داری و... از دیگر مطالبی هستند که در سومین شماره رشد مدیریت مدرسه در آذر 1402 منتشر شده‌اند.

 

 

 

رشد مدرسه فردا

از آنجا که کارآفرینی در سال‌های اخیر به موضوعی مهم در عرصه‌‌های علمی و آموزشی تبدیل شده است، ماهنامه رشد مدرسه فردا در سومین شماره این مجله به موضوع «کارآفرینی در مدارس ایران» پرداخته است.

وقتی بچه‌ها شرکت تأسیس می‌کنند، راه‌های بهره‌گیری از هوش مالی، به سوی مدرسه کارآفرین، شغل‌های آزاد دیجیتال، لغزش‌های مالی، به سوی حرفه دلخواه، تبدیل درآمد به ثروت و... از مطالبی هستند که در سومین شماره رشد مدرسه فردا در آذر 1402 منتشر شده‌اند.



* نسخه چاپی ماهنامه‌های رشد بزرگسال عمومی در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۴,۲۹۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید