عکس رهبر جدید
انتشار مجلات رشد دانش‌آموزی با نگاهی ویژه به موضوع آرمان فلسطین
سومین شماره از ماهنامه‌های رشد دانش‌آموزی با نگاه ویژه به مقاومت و ایستادگی مردم و کودکان مظلوم فلسطین و شهادت حضرت زهرا (س) در آذر ۱۴۰۲ منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش، سومین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در دو گروه مجلات دانش‌آموزی دوره ابتدایی و مجلات دانش‌آموزی دوره متوسطه به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، در سومین ماه از سال تحصیلی 1403-1402 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.


مجلات رشد دانش‌آموزی؛ دوره ابتدایی

 

 
 
در سومین شماره از رشد کودک، به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، روز نیروی دریایی، و شب یلدا، قصه‌ها، شعرها و مطالبی مرتبط با این موضوعات منتشر شده است. همچنین در روزهایی که شدیدترین جنایات علیه کودکان و مردم مظلوم فلسطین در غزه دل همه جهانیان را به درد آورده، رشد کودک تلاش کرده است تا فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در قالب مطالب مختلف برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی توضیح دهد.

در درس‌قصه رشد کودک در آذر 1402، با استفاده از مفاهیم و سرفصل‌های کتاب‌های درسی و ارتباط موضوعی این درس‌قصه‌ با بخش‌‌های دیگر مجله، داستانی با عنوان «یلدای دریایی» منتشر شده است. در این درس‌قصه‌ی جذاب که با استفاده از مفاهیم کتاب درسی کتاب فارسی اول دبستان منتشر شده است از کلماتی که دانش‌آموزان پایه اول دبستان در آذرماه با آن‌ها آشنا شده‌اند استفاده شده است.
 

 

 
 
در سومین شماره رشد نوآموز شعر‌ها و داستان‌هایی با موضوع مقاومت و ایستادگی، شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، روز نیروی دریایی، شب یلدا و... برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی منتشر شده‌‌اند.

درس‌قصه سومین شماره رشد نوآموز در آذرماه 1402 به موضوع جشن تکلیف، آشنایی با سن این جشن و اشتیاق به آن پرداخته است. مفاهیم این درس‌قصه شامل تقارن، کاربرد کسر، آشنایی بیشتر با نماز، همکاری در کارها و... از کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و سوم ابتدایی انتخاب شده‌اند.
 

 

 
 
 
در سومین شماره از رشد دانش‌آموز در مطلبی با عنوان «استقامت شکوهمند»، با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اتحاد مسلمانان جهان علیه رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس، از دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دعوت شده تا نقاشی‌های خود را در این زمینه برای مجله ارسال کنند.

در درس قصه سومین شماره از رشد دانش‌آموز به مفاهیمی از کتاب‌های درسی فارسی و علوم ششم و هدیه‌‌های آسمان چهارم در حوزه سواد رسانه، محیط زیست و... اشاره شده است.

 


 
مجلات رشد دانش‌آموزی؛ دوره متوسطه

«پاییز امسال دیگر برای مردم دنیا فصل اشک‌های پنهانی نبود. هر صبح وقتی چشم در هر صفحه‌ای باز می‌کردی، فیلم‌ها و عکس‌های غم‌انگیز و وحشتناکی را از بی‌رحمی غاصبان صهیونیست نسبت به کودکان و نوجوانان و زنان فلسطینی می‌دیدی. هواپیماهای آمریکایی با خلبانان بی‌رحم صهیونیستی ده‌‌ها بمب غول‌پیکر را شب‌وروز بر سر مردم بی‌دفاع می‌ریختند. حتی بیمارستان‌ها هم در امان نبودند...» این‌ها بخشی از سخن سردبیر رشد نوجوان با نوجوانان است که با عنوان «درد دل با مهربان‌ترین قلب دنیا» در آذرماه منتشر شده است.
 
رشد نوجوان به مناسبت روز نیروی دریایی، در مطلبی با عنوان «مأموریت شگفتی‌‌آور» ماجرای سفر یک‌ساله‌ ناوگروه 86 به دور کره زمین که با شعار صلح و دوستی  انجام شد و ویژگی‌های این مأموریت را برای دانش آموزان دوره متوسطه اول شرح داده است.
 
در رسم زندگی سومین شماره رشد نوجوان در آذر 1402 موضوع آزادی و قانون در مطلبی با عنوان «من، جامعه و دیگران» منتشر شده است.
 
در بخش فرمانده من، رشد نوجوان به زندگی شهید مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری، نخستین شهید بی‌سر مدافع حرم پرداخته است که در خردادماه 1393 به دست لشکریان شام (اجناد الشام) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

 
 
رشد جوان در بخش چهره ماندگار به معرفی مرحوم سعید کاظمی آشتیانی پرداخته است. وی که بنیان‌گذار پژوهشکده رویان است، چهره‌ای ماندگار در در زمینه‌ فعالیت‌های اسلامی و انقلابی و شرکت در دفاع مقدس بود.
 
«چگونه بهتر یاد بگیریم» عنوان مقاله‌ای است که به موضوع یادگیری بهتر که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان است، می‌پردازد. این متن درباره «یادداشت‌برداری» به عنوان یکی از فن‌ها و شیوه‌های یادگیری بهتر، نکاتی را برای دانش‌آموزان ارائه کرده است.
 
رفتار و نگرش متعصبانه، دانشمند برتر جهان، پاسخ به پرسش‌ها، نگاهی به آفت باستان‌گرایی افراطی، آشنایی با ورزش دارت، نگاهی به سلامت معنوی و... از جمله مطالبی هستند که در سومین شماره رشد جوان منتشر شده‌‌اند.
 
 
 
رشد هنرجو در ماه آذر با مطلب «نور است نشانه» به موضوع کمک گرفتن از نشانه‌ها برای غلبه بر تاریکی پرداخته است. در این مطلب به یافتن نشانه‌ها برای رهایی یافتن و غلبه بر مشکلات اشاره شده است.

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) مطلبی با عنوان «بانوی همه چیز تمام»، با اشاره به خصلت‌های بارز حضرت زهرا (س) از دختران اندیشمند دعوت کرده تا در الگو قراردادن خانم به این موضوع فکر کنند که در راه امام زمان (عج) از چه چیزهایی می‌توانند بگذرند.

 کارآفرین خودکارساز، اسم فامیل اجتماعی، معرفی چهار حرفه سودآور، هوش هوارد، تحلیل داده، فرصت‌های زیرخاکی، معرفی هنرستان آسیه  و... از دیگر مطالبی هستند که در سومین شماره رشد هنرجو در آذر 1402 منتشر شده‌اند.
 
 

 

 
رشد برهان ریاضی دوره متوسطه اول، در مطلبی با عنوان نردبان ریاضی، پله‌های فهم ریاضیات را برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول تشریح کرده است.

«کشف کنید تا یاد بگیرید» عنوان گفت‌وگویی است که با یکی از مؤلفان کتاب‌های درسی ریاضی در سومین شماره از رشد برهان متوسطه اول منتشر شده است. مخاطبان در این گفت‌وگو با نظرات و فعالیت‌‌های این نویسنده کتاب‌های ریاضی و مخاطب دیروز رشد ریاضی برهان آشنا می‌شوند.

حج و ریاضیات، ریاضی و نشانه ریاضی روحیه نظم‌پذیری می‌دهد، در کلاس درس عددهای اول و... از دیگر مطلبی هستند که در سومین شماره رشد برهان ریاضی دوره متوسطه اول منتشر شده‌اند.

 

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۲۴
کد خبر : ۴,۲۸۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید