عکس رهبر جدید
پرونده ویژه نسل z در دومین شماره از ماهنامه‌های بزرگسال عمومی
دومین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در گروه مجلات رشد بزرگسال عمومی با نگاهی ویژه به پرونده ویژه نسل z ، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش، دومین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در گروه مجلات رشد بزرگسال عمومی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 1403-1402 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

رشد آموزش ابتدایی

دومین شماره از ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، به موضوع «عدالت آموزشی با دیدگاه برقراری فرصت برابر آموزشی با نگاه به استعدادهای متفاوت دانش آموزان» پرداخته است. در راستای تعاملی بودن این نشریه، محتواهایی تکمیلی نیز به صورت رمزینه در رشد آموزش ابتدایی منتشر شده است.

آموزش فردی، خویش باوری، کلاس من کلاس ما، دستگیری روان و... از جمله مطالبی است که در رشد آموزش ابتدایی آبان 1402 منتشر شده است.

 

 

رشد فناوری آموزشی

نسل زد یا نسل نت به افرادی گفته می‌شود که بین سال‌های 1375 تا 1390 متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند را دیده‌اند. برای این نسل ویژگی‌هایی متصور است که به نظر می‌رسد معلمان برای ارتباط بهتر با افراد این نسل باید این ویژگی‌ها را بشناسند. دومین شماره از ماهنامه رشد فناوری آموزشی در ماه آبان، به موضوع نسل زد پرداخته است. در این مجله این نسل، خصوصیات و ویژگی‌هایشان و نوع نگاهشان به جهان بررسی شده و به سؤالاتی در خصوص اینکه مدرسه و معلم چه جایگاهی در ذهنشان دارند، و... پاسخ داده شده است.

 

 

رشد مدرسه فردا

از آنجا که یکی از شاخص‌های کیفی نهادهای تربیتی آموزشی قوی، توانمندی آن‌ها در برگزاری مؤثر انواع اردوها است، ماهنامه رشد مدرسه فردا در دومین شماره این مجله به موضوع اردو در مدارس ایران پرداخته است.

اردو باید زنده شود، اردو مشق مهارت‌های زندگی، حاشیه‌های اردو، آشنایی با برنامه‌های کاربردی طبیعت‌گردی، اساس و اسباب اردو و... از مطالبی هستند که در دومین شماره رشد مدرسه فردا در آبان 1402 منتشر شده‌اند.

 

 

 

رشد معلم

رشد معلم در مطلبی با عنوان زنده باد نام و یاد شهدای مدافع سلامت، حضرت زینب (س) را تجسم و نماد صبر جمیل نامیده است. در این مطلب عبادت، صبر، استقامت، علم و سخنوری، تعلیم و تفسیر قرآن و مقام وصایت و نیابت از به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب (س) برشمرده شده‌اند

شناخت ویژگی‌های نسل جدید و برنامه‌ریزی مناسب برای تربیت آن‌ها یکی از رسالت‌های مهم مدرسه است.  به دلیل اهمیت این موضوع در شماره آبان‌ماه  رشد معلم پرونده ویژه‌ای با عنوان هویت‌یابی منتشر شده است. در این پرونده در گفت‌وگو با معلمان و مدیریت دبیرستان یاس نبی (س) منطقه 6 تهران، ویژگی‌های نسل جدید از نظر فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی بررسی شده است. همچنین نحوه تعامل با نسل z در فضای مجازی و شناسایی استعدادهای دانش آموزان برای هدایت شغلی نیز از دیگر مطالبی هستند که در این پرونده به ‌آن‌ها پرداخته شده است.

هوش مصنوعی و آینده آموزش، کلیدهای موفقیت در ارتباط با دانش‌آموزان، ارزشیابی 360 درجه و... از جمله مطالبی هستند که در این شماره از رشد معلم برای مخاطبان منتشر شده‌اند.

 

 
رشد مدیریت مدرسه

ادب آموزش و ادب رهبری در یادگیری دانش‌آموز و اطمینان از پیشرفت، تعالی و کرامت انسانی اوست. این رویکرد مهم باید در اولویت برنامه توسعه آموزش و پرورش و فرایند اجرای سند تحول و اسناد بالادستی باشد. رشد مدیریت مدرسه در ماه‌آبان در حوزه مهارت‌های مدیریتی، مطلبی با عنوان «آداب و ادب برنامه‌ریزی در مدرسه» با هدف تبیین جایگاه ادب در برنامه راهبردی مدرسه را منتشر کرده است.

مدیریت پذیری، ظرفیت والدین، رهبری آموزشی جنبه تعالی یافته مدیریت آموزشی، ده اصل کیفیت، مدیریت تعارض و... از دیگر مطالبی هستند که در دومین شماره رشد مدیریت مدرسه در آبان 1402 منتشر شده‌اند.

 


نسخه چاپی ماهنامه‌های رشد بزرگسال عمومی در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۸۵
کد خبر : ۴,۲۸۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید