عکس رهبر جدید
انتشار مجلات رشد دانش‌آموزی با نگاهی ویژه به روز پرستار
دومین شماره از ماهنامه‌های رشد دانش‌آموزی با نگاه ویژه به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و روز دانش‌آموز در آبان ۱۴۰۲ منتشر شدند.

به واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی اولین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در دو گروه مجلات دانش‌آموزی دوره ابتدایی و مجلات دانش‌آموزی دوره متوسطه به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، در دومین ماه از سال تحصیلی 1403-1402 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

 
مجلات رشد دانش‌آموزی؛ دوره ابتدایی

 

 
قصه‌های دیدنی در دومین شماره از رشد کودک در آبان 1402،  با عنوان «نام آسمانی» منتشر شده است. در این قصه دیدنی کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول با وجه تسمیه حضرت زینب (س) آشنا می‌شوند.
 
 
رشد نوآموز در آبان 1402 با شعر‌ها و داستان‌هایی با محوریت روز پرستار به استقبال ولادت حضرت زینب (س) رفته است. در بخش بزرگان نیک، داستانی با عنوان «آواز دسته‌جمعی» برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی منتشر شده است. این قصه درباره دختری است که مادربزرگش در بیمارستان بستری شده و این موضوع باعث آشنایی او با پرستار بخش و ماجراهایی خواندنی می‌شود.
 
 
در دومین شماره از رشد دانش‌آموز داستانی با عنوان «طاهره، باهوش و مهربان» برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم منتشر شده است. این داستان خواندنی و جذاب درباره زندگی بانویی کارآفرین است که هم در زندگی اجتماعی و هم در زندگی شخصی‌اش موفق و مورد احترام همه افراد می‌باشد.

 


مجلات رشد دانش‌آموزی؛ دوره متوسطه

 
در رسم زندگی دومین شماره رشد نوجوان در آبان 1402 موضوع حجاب و لزوم حفظ آن در مطلبی با عنوان «حریم امن» منتشر شده است. نویسنده در این مطلب به موضوع تفاوت‌های حجاب زنان و مردان پرداخته است. در بخش فرمانده من، رشد نوجوان به زندگی شهید علی امرایی (حسین ذاکر)، از نیروهای مستشاری سپاه در سوریه پرداخته و نوجوانان را با فرازهایی از زندگی این شهید بزرگوار آشنا کرده است.
 
 
رشد جوان در بخش چراغ راه به موضوع میانه‌روی پرداخته و دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم را با معیارهای میانه‌روی آشنا کرده است. در بخش طبیب جوان، به همراه مخاطبان مجله موضوع سلامت روان بررسی شده است. معرفی دانشگاه الزهرا، چگونه مطالعه کنیم، نیروی گرانش صفر در فضا، بازار در مشت تو، ارتباط با مشتری و... از دیگر مطالب خواندنی در دومین شماره رشد جوان هستند.
 
 
رشد هنرجو در ماه آبان در مطلب «هنرجو قالی‌باف است» به موضوع امید و انگیزه برای آینده و پیشرفت ایران پرداخته است. نوشتن کدهای پایتون، سواد دیجیتال، چاله بزرگ کار و کاسبی، سامانه عامل عزت نفس، کارتن کارتن سود، نقش فرش، چگونه شغلم را انتخاب کنم  و... از دیگر مطالبی هستند که در دومین شماره رشد هنرجو در آبان 1402 منتشر شده‌اند.
 
 
رشد برهان ریاضی دوره متوسطه اول، در بخش سخن سردبیر ضمن اشاره به روز دانش‌آموز از مخاطبان خود دعوت کرده تا مقالات و مطالب خود را برای این مجله ارسال کنند و راهکارهایی را نیز برای نوشتن مقاله به دانش‌آموزان توصیه کرده است. مفهوم‌های هندسی و حل مسئله، خطاهای فراگیر در محاسبات ریاضی، الگویابی در شکل‌های هندسی، بیمه و ریاضی و... از دیگر مطلبی هستند که در دومین شماره رشد برهان ریاضی دوره متوسطه اول منتشر شده‌اند.

 

 
نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۰۷۹
کد خبر : ۴,۲۸۲
رضا
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
1

با سلام و خدا قوت در تبدیل محتوای نوشتاری به تصویری با استفاده از بارکد بهتر است موارد زیر رعایت شود: ۱-آهنگ پس زمینه ملایم باشد نه یک آهنگ ضرب دار و تند، چون صدای خواننده شعر یا داستان را تحت تاثیر قرار داده و توجه را از اصل قضیه پرت می کند ۲- سطح صدای آهنگ‌پس زمینه ها زیاد است باید کم باشد و صدای راوی زیادتر باشد ۳-برهی شعرها بصورت متن متحرک ) از پایین به بالاست ( که بافث سردرگمی ببیننده می شود بهتر است همان تصویر اصلی نوشته باشد


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید