عکس رهبر جدید
دلنوشته‌ای برای محمدرضا، آرشام و علی‌اصغر
پنجمین شماره از ماهنامه‌های عمومی بزرگسال رشد یا نگاه ویژه به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دختر انتشارات و فناوری آموزشی مجله‌های آموزشی و تربیتی رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد آموزش ابتدایی و رشد فناوری آموزشی از گروه ماهنامه‌های عمومی بزرگسال که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند در شماره‌های پنجم از سال تحصیلی جاری که در بهمن ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند مطالبی را با نگاه ویژه به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتشر کردند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:



 

رشد آموزش ابتدایی

مهدی رضایی، سردبیر مجله رشد آموزش ابتدایی در بخش یادداشت سردبیر در بهمن ماه ۱۴۰۱ به بهانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با مخاطبان خود چنین می‌گوید: «در چهل‌و‌چهار سال گذشته، دشمنان با همه توان به میدان مبارزه آمده‌اند تا این کشور بزرگ را تکه‌‌تکه کنند و این خانواده صمیمی را از هم بپاشند. دشمنانی که نمی‌توانند موفقیت‌های ما را ببینند و به داشته‌ها و اندوخته‌هایمان چشم طمع دوخته‌اند. همان‌ها که با تاریخ مختصر خود چشم طمع بر میهن ما با این فرهنگ و سابقه تاریخی‌اش دارند. در این میدان مبارزه که انواع سلاح‌ها و بسترها را وسیله قرار داده‌اند، نامردمانی نیز هستند که حتی به کودکانمان هم رحم نمی‌کنند و نا جوانمردانه انتقام شکست‌هایشان را از این کودکان معصوم می‌گیرند.»


رشد آموزش ابتدایی در پنجمین شماره خود بخش ویژه‌ایی را به دانش‌آموزان شهید حرم شاهچراغ (ع) اختصاص داده است. شهید محمدرضا کشاورز دانش آموز پایه دهم، شهید آرشام سرایداران دانش‌آموز پایه پنجم و شهید علی اصغر گویینی دانش‌آموز پایه دوم، دانش‌آموزانی بودند که در این حمله تروریستی به درجه رفیع شهادت رسیدند. رشد آمورش ابتدایی در بخش «شاهچراغ» با دوستان و معلمان این شهدا به گفت‌وگو نشسته است.


 


رشد معلم

«دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ تمدن‌ساز ایران اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران با رشادت‌های بی‌نظیر مردم و جان فشانی‌های بسیار به ثمر رسید. این انقلاب نه تنها در تاریخ ملت بزرگ ایران سرنوشت‌ساز بود بلکه تأثیراتی انکارناپذیر در گستره جهانی و سرنوشت سیاسی و اجتماعی سایر ملت‌ها و حکومت‌ها داشت. نسل جدید فرزندان این مرز و بوم باید با ارزش و اهمیت این انقلاب آشنا شوند تا درک صحیحی از تاریخ کشور و هویت ملی خود و شرایط حاکم بر آن داشته باشند...»


پنجمین شماره از مجله رشد معلم در بهمن ماه ۱۴۰۱، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش مناسبت‌ها این مطلب را با عنوان «دهه فجر و هویت انقلابی» منتشر کرده است.



 

 


رشد مدیریت مدرسه

«اگر دست‌های به هم پیوسته منادی یاری و همدلی نبودند، افسار شتر خلافت را بر گردنش می افکندم و رهایش می‌کردم. این سخن على (ع) در سپیده دم خلافت است و سپیده‌دمان انقلاب اسلامی نیز چنین بود. مردم لبیک‌گوی عزت و حریت شدند. پشت بام‌ها پروازگاه تکبیر شد حنجره‌ها به حنجره تشنه عاشورا پیوند خورد و دست‌های به هم پیوسته پل پیروزی شدند...» این جملات بخشی از دل نوشته دکتر محمدرضا سنگری در پنجمین شماره از رشد مدیریت مدرسه در بهمن ماه ۱۴۰۱ بود که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نوشته شده‌اند.






 

رشد فناوری آموزشی

«... در مورد انقلاب هرچه می‌توانند چهره انقلاب را، چهره امام را، فعالیت‌های این چهل سال را مخدوش می‌کنند؛ تا آنجایی که از عهده‌شان بر می‌آید سعی می‌کنند این را مخدوش کنند. از پیشرفت‌ها، از نقاط مثبت، نقاط قوت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه امپراطوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمی‌کنید؛ کتمان حقایق...»


این مطالب بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/۱۱/19 هستند که در پنجمین شماره از مجله رشد فناوری آموزشی در بهمن ماه ۱۴۰۱ به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتشر شده‌اند.




 

نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های عمومی بزرگ‌سال رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.





  

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۳,۰۷۹
کد خبر : ۴,۱۳۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید