عکس رهبر جدید
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵
علی کوچولو و مرد بزرگ
پنجمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی با نگاه ویژه به چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و اعیاد ماه مبارک رجب منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، به عنوان جزئی از بسته‌های تربیت و یادگیری در چارچوب نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، تولید و منتشر شدند. در شماره پنجم از سال تحصیلی جاری که در بهمن‌ماه به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت موضوع چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آشنایی دانش آموزان با اعیاد ماه رجب منتشر شده است.

 


رشد کودک

در ماهنامه رشد کودک در بهمن 1401 برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، در بخش آدم‌ خوب‌ها، داستانی با عنوان «قهرمان خانه ما» به قلم معصومه ربیعی منتشر شده است. این قصه با هدف آشنایی کودکان با شاخص‌های قهرمانان زندگی‌شان نوشته شده است.

 

 در قصه‌های گُل‌گُلی نیز در داستان «یک فکر خوب»، به مناسبت دهم ماه رجب که مصادف با میلاد نهمین امام شیعیان، امام جواد (ع) است، داستانی با محوریت نذری دادن در این روز با نگاهی به آموزش حفظ محیط زیست برای کودکان منتشر شده است.


با توجه به اینکه اولین چیزی که توجه کودکان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان را که در ابتدای مسیر فراگیری مهارت خواندن قرار دارند، جلب می‌کند تصویر است، در این مجله یکی از مراحل اولیه فرایند خواندن نیز تصویرخوانی درنظر گرفته شده است. از این رو در این مجله از تصاویر برای انتقال مفاهیم بهره بیشتر برده می شود تا کودکان قبل از خواندن متن توسط والدین، در توجه و خوانش تصاویر مشارکت داشته باشند و با اشتیاق بیشتری متن را دنبال کنند.


 


رشد نوآموز

در بهمن 1401 تصویری از جشن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روی جلد مجله رشد نوآموز منتشر شده است. در این شماره از رشد نوآموز داستانی واقعی از بخشی از زندگی خانوادگی امام خمینی (ره) منتشر شده است.

عباس عرفانی‌مهر، در این داستان ارتباط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران با علی، نوه کوچکشان که در برخی از دیدارهای مردمی حضرت امام (ره) پدربزرگ را همراهی می‌کرد، در قالب قصه‌ای با عنوان «علی‌ کوچولو و مرد بزرگ» برای مخاطبان این مجله نوشته است. در بخشی از این قصه آمده است: «اولین بار بود که علی به حسینی می‌رفت. حسینیه پر از آدم بود. مردم که آن‌ها را دیدند، خوش‌حال شدند. از جایشان بلند شدند و شعار دادند: صل علی محمد، رهبر ما خوش آمد...»

 

 رشد نوآموز در قصه «پسری مانند ماه» نحوه انتخاب نام‌های مبارک امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را در قالب داستان برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی توضیح داده است.

 

 در بخش بزرگان نیک، مطلبی با عنوان «شهید شیرودی، ستاره درخشان» برای آشنایی دانش‌آموزان با زندگی این شهید بزرگوار منتشر شده است.



 

رشد دانش‌آموز

در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تصویری روی جلد رشد دانش‌آموز منتشر شده است که نشان می‌دهد اقشار مختلف مردم که با تلاش و تخصص‌های خود باعث ماندگاری و پیشرفت ایران اسلامی طی 44 سال گذشته شده‌اند، در کنار یکدیگر جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌‌کنند.

 

 نفیسه نجفی قدسی در مطلب «درس شجاعت»، درباره شجاعت اخلاقی با دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی سخن گفته است: «انسان افزون بر شجاعت و قدرت بدنی، به شجاعت دیگری هم نیاز دارد. شجاعتی که به آن شجاعت اخلاقی می‌گویند...»

 

 همچنین در پنجمین شماره از رشد دانش‌آموز در بهمن 1401، داستانی با عنوان «خورشید ابدی» به قلم نسرین دشتی درباره امام محمدباقر (ع) پنجمین امام شیعیان و پسر بزرگوارشان، امام جعفر صادق (ع) منتشر شده است. در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «هشام عاشق تیراندازی و سوارکاری بود. تا فرصتی به دست می‌آورد مسابقه به راه می‌انداخت تا مهارت خود را به رخ دیگران بکشد. آن روز، روز مسابقه بود. تیراندازان ماهر و بزرگان قوم در قصر در حال هنرنمایی بودند که امام باقر (ع) و پسرشان امام صادق (ع) را به قصر آوردند...»


 


نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات اینجا را انتخاب کنید.



 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴,۲۳۶
کد خبر : ۴,۱۳۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید