عکس رهبر جدید
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵
سرزمین غرور آفرین
پنجمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه با نگاه ویژه به چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو و رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه، از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند در پنجمین شماره از سال تحصیلی جاری که در بهمن ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند مطالبی را با نگاه ویژه به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران چاپ و منتشر کردند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:



رشد نوجوان

در بهمن ماه ۱۴۰۱ علی اصغر جعفریان، سردبیر رشد نوجوان، در ابتدایی‌ترین صفحه این مجله با مخاطبان نوجوان خود درباره جشن باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نوجوانان سخن می‌گوید. وی در این نوشتار از جشن باشکوهی که برای چهل و چهارمین بار در ایران اسلامی تدارک دیده شده می‌گوید و همچنین از آنچه دشمنان در طی این سال‌ها انجام دادهاند تا آن را سرنگون کنند تا نقش بر آب‌شدن نقشه‌هاشان گفته است.


وجود الگوهایی مناسب در زندگی هر فرد تأثیر به‌سزایی در رشد روحی و روانی او دارد. شهدا از بهترین الگوهایی هستند که می‌توان در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کرد. رشد نوجوان در مطلب فرمانده من، داستان کوتاهی از زندگی شهید ابراهیم هادی منتشر کرده است. در این مطلب با عنوان «علمدار کمیل» می‌خوانیم: «وقتی جرقه‌های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به شعله‌هایی بلند تبدیل شد، ابراهیم هم یکی از همان جوانانی بود که قسم خورد تا پای جان در کنار مردم و انقلاب بماند. بعد از انقلاب هم در حالی که فکر می‌کرد باید از جایی خدمت به دانش‌آموزان را شروع کند، اول به سازمان تربیت بدنی رفت...»






رشد جوان

زهرا باقری در بخش سخن سردبیر در پنجمین شماره از مجله رشد جوان در سال تحصیلی ۱۴۰۱، که ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه منتشر می‌شود به موضوع پرچم و نمادهای آن پرداخته است. باقری در این مطلب به مخاطبان مجله رشد جوان می‌گوید: «پرچم ما نمادی از آرمان‌ها، انگیزه‌ها و اندیشه‌های سیاسی و مذهبی ملت ما و تداعی کننده نام کشور و فرهنگ ماست. پرچم نماد مشترک ما ایرانیان و عامل پیوند جامعه ماست...»


روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در ایران مجموعه اتفاقاتی رخ داد که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد. در سال ۱۳۶۰ برای نخستین بار از این ۱۰ روز که نقش ویژه‌ای در این پیروزی داشت با نام دهه فجر انقلاب اسلامی یاد شد. رشد جوان در بخش «خاطرات انقلاب اسلامی»، به مرور اتفاقات رخ داده در بهمن ۱۳۵۷ پرداخته است.






رشد هنرجو

مهدی عبدالملکی سردبیر رشد هنرجو، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بخش یادداشت سردبیر مجله بهمن ماه ۱۴۰۱ با مخاطب خود چنین سخن می‌گوید: «گاهی یک نهیب بزرگ یا اتفاق می‌تواند آدم را به فکر فرو ببرد. گاهی می‌تواند درون آدم را دگرگون کند. آن قدر که بعد از آن طور دیگری ببینیم و بشنویم...» او در ادامه یادداشت خود به امید و انگیزه اشاره می‌کند که باعث دگرگونی و حرکت به سمت قله‌های پیشرفت می‌شود.

 

 در این شماره از ماهنامه رشد هنرجو، در بخش «گفت و شنود» مطلبی با عنوان «دانش‌آموز گام دومی» به قلم رقیه ارسلانی منتشر شده است. در بخشی از این نوشته می‌خوانیم: «هرکس در هر رشته‌ای که درس می‌خواند، چه شما که هنرجو هستید و چه آن‌ها که در دبیرستان درس می‌خوانند یا دانشگاه هستند، باید خیلی تلاش کنند تا در همان رشته به دانش و علم بالایی برسند. به خاطر اینکه علم ملت را قوی می‌کند. دانش به دردبخور و تولید را که هنرجوها خیلی به آن نزدیک هستند، محکم بچسبید. سعی کنید درس‌ها را یاد بگیرید و بر علم خودتان مسلط شوید تا از علم و مهارتی که به دست آورده‌اید دست به تولید محصول با کیفیت بزنید.» نویسنده در این مطلب به مخاطبان می‌گوید هیچ کشور و مردمی بدون تلاش موفق نشدند و پیشرفت نکردند.

 

 رشد هنرجو در پشت جلد این شماره نیز با یک تصویرسازی، سقوط رژیم پهلوی هم‌زمان با پرواز هواپیمای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) به سوی ایران را به تصویر کشیده است.


 



رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه

رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه، در شماره بهمن ماه ۱۴۰۱ خود به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پشت جلد را به تصویری از راهپیمایی جوانان در مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن اختصاص داده است.


 

 

 

 

 

 


نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.


 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵,۱۳۲
کد خبر : ۴,۱۳۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید