عکس رهبر جدید
ضرورت تفکیک داوری کتاب‌های دانش‌آموزان از معلمان در جشنواره‌ کتاب رشد
سرگروه داوری بخش دینی و قرآن نوزدهمین جشنواره‌ کتاب رشد گفت: معتقدم کتاب‌های مربوط به دانش‌آموزان نسبت به کتاب‌های معلمان باید به‌صورت جداگانه داوری شود، زیرا با توجه به کم بودن تعداد کتاب‌ها مجبور به انتخاب دو کتاب می‌شویم.

یونس باقری در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: انتظار داشتم کتاب‌های قرآنی زیادی در دسترس دبیران قرآن یا دانش‌آموزان باشد اما متأسفانه این‌طور نشد که امیدوارم این روند بهبود یابد.

وی پیشنهاد کرد آثار در دو شاخه‌ «جشنواره‌ رشد قرآنی و دینی مربوط به معلمان» و «جشنواره‌ رشد قرآنی و دینی مربوط به دانش‌آموزان» بررسی شوند؛ همچنین پرداختن به موضوعات خاص، نوپردازی و خلاقیت در موضوعات جدید نیز اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کرد.

سرگروه داوري بخش دینی و قرآن نوزدهمین جشنواره‌ کتاب رشد افزود: کتاب‌هایی که سال‌های گذشته چاپ شده یا در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و جایزه گرفته‌اند در این جشنواره نیز حضور داشتند، ولی کتاب‌های جدید بسیار کم بود. تعدادی کتاب از نویسندگان معروف به جشنواره رسیده که به‌دلیل کم بودن تعداد آن‌ها و حضور در همه‌ جشنواره‌ها، موفق به دریافت جایزه نیز می‌شوند.

او تصریح‌کرد: در این جشنواره سعی کردیم کتاب‌هایی که محتوا و قلم خوبی داشتند معرفی کنیم. امیدوارم در سال‌های آینده به جای 80 کتاب، با هشت هزار کتاب در جشنواره حضور پیدا کنیم.

 

 

منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۷۶۳
کد خبر : ۳,۸۰۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید