عکس رهبر جدید
جشنواره «کتاب رشد» با انتخاب آثار مناسب باعث ارتقای سطح کیفی کتاب‌ها می‌شود
مصطفی خرامان معتقد است هر چقدر جشنواره‌ «کتاب رشد» عملکرد بهتری داشته باشد سطح کیفی کتاب‌ها بالاتر می‌رود.

نویسنده و داور بخش داستان کودک نوزدهمین جشنواره کتاب رشد در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: این جشنواره با انتخاب کتاب‌های مناسب باعث ارتقاء سطح کیفی آثار می‌شود، بررسی تاریخ گذشته نشان می‌دهد پیشینه تألیف کتاب کودک نداشتیم، اما در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در بخش تألیف و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان داریم.

او با بیان این که اگرچه نسبت به جمعیت جامعه و مخاطبان، کتاب‌ها تیراژ بالایی ندارند، گفت: این موضوع نشأت گرفته از مشکلات اقتصادی جامعه است. اما کودکان از کتاب خواندن لذت می‌برند و شاید بارها یک کتاب را بخوانند. بنابراین تأثیر جشنواره‌ها انکارناپذیر است.

خرامان با این توضیح که هر چقدر جشنواره‌ها عملکرد بهتری داشته باشند سطح کیفی کتاب‌ها بالاتر می‌رود، ادامه‌ داد: اما در سطوح برخی جشنواره‌ها مشکلاتی وجود دارد، مثلاً در همین جشنواره و در بخش ساماندهی به برخی کتاب‌ها نمراتی داده شده و همان کتاب‌ها به جشنواره راه پیدا می‌کنند و داوری می‌شوند، در حالی‌که ممکن است کتاب‌های دیگری باشد که در بخش ساماندهی نمره قبولی به دست نیاورده باشد اما کتاب خوبی باشد. در نهایت بستگی به سیاست‌گذاری جشنواره دارد و این که چه افرادی در بخش ساماندهی کتاب داوری می‌کنند و چقدر مراقب هستند حق کسی ضایع نشود. ولی در نهایت برگزاری جشنواره قابل اهمیت است.

منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۸۶۷
کد خبر : ۳,۸۰۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید