عکس رهبر جدید
سازمان پژوهش در برگزاری جشنواره‌ها، به‌دنبال تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری است
دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌ رشد تأکید کرد سازمان پژوهش به‌دنبال جشنواره‌داری و جریان‌سازی متعارف نیست بلکه به‌دنبال این است که بتواند با مدیریت این جشنواره، فرایند یاددهی و یادگیری را تسهیل ببخشد.

محمدابراهیم محمدی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص تفاوت این دوره جشنواره‌ی فیلم رشد با جشنواره‌های مشابه، اظهار داشت: سازمان پژوهش به‌دنبال جشنواره‌داری و جریان‌سازی متعارف نیست بلکه به‌دنبال این است که بتواند با مدیریت این جشنواره فرایند یاددهی و یادگیری خودش را تسهیل ببخشد و از سایر اجزا و عناصر آموزشی در این فرآیند بهتر استفاده کند؛ نگاه سازمان و نظام تعلیم و تربیت به جشنواره‌ی فیلم رشد نگاه آموزشی و تربیتی و فرصتی برای ایجاد باشگاه هنرمندان فیلم‌های آموزشی و تربیتی است و کمک مي‌کند تا دبیرخانه‌ی این جشنواره به یک قرارگاه غنی و قوی از فیلم‌های آموزشی و تربیتی در ایران و جهان اسلام و منطقه تبدیل شود.

نقش معلمان هنرمند در این جشنوار

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی تأکید کرد: یکی از جنبه‌های بسیار خوب این جشنواره، باشگاه معلمان هنرمند است که در قالب تولید محتوا و فیلم ساماندهی شده‌اند؛ این معلمان، سرمایه‌های نظام تعلیم و تربیت و عناصر مؤثر در خدمت به برنامه‌ی درسی بوده، در نتیجه از این ظرفیت بیشتر استفاده خواهد شد و آموزش‌ها و حمایت‌ها برای پیوسته‌سازی این ارتباط و خدمت افزون به صنعت فیلم آموزشی بهره گرفته خواهد شد.

زمینه‌های مشارکت در جشنواره

وی با اشاره به اینکه از مشارکت بیشتر نهادهای فرادستگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این جشنواره استقبال می‌کند، یادآور شد: این آمادگی را داریم تا برای توسعه و تعمیق آموزش دانش‌آموزی در این جشنواره از همه‌ی توانمندی‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین نهاد‌های فرادستگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در کمیّت و کیفیت تولیدات هنری و نیز انتقال پیام و محتوا در قالب‌های هنری کمک کنند.

محمدی ادامه داد: کتاب درسی بیش از 15 میلیون مخاطب مستقیم دانش‌آموزی و 30 میلیون والدین‌شان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و می‌تواند در قالب رمزینه‌های سریع پاسخ، پیام‌های استاندارد شده مورد دغدغه را در ذیل مفاهیم درسی و در قالب‌های هنری به مخاطب منتقل کند.

فرایند اجرایی جشنواره

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در خصوص زمان برگزاری مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی پنجاه‌ویکم گفت: تصمیم داریم فرآیندهای جذب آثار داخلی و خارجی؛ داوری، ارزیابی و هیأت‌های انتخاب به گونه‌ای تدبیر شود تا اختتامیه‌ی این جشنواره طبق برنامه، آذر ماه برگزار شود.

 

فرایند جذب آثار

وی افزود: آثار به‌صورت برخط دریافت می‌شود و مشخصات کلی آثار به این شکل خواهد بود که باید کمتر از 20 دقیقه در قالب سامانه آپلود شود. آثار مخاطبان و هنرمندان خارجی در قالب ایمیل و سامانه‌هایی خواهد بود که به‌زودی اعلام می کنیم؛ آثار بلند که قابل آپلود نمی‌باشد به‌صورت فیزیکی دریافت خواهد شد.

 

منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۵۱۳
کد خبر : ۳,۷۱۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید