عکس رهبر جدید
جشنواره فیلم رشد می‌تواند زمینه را برای گفت‌وگو پیرامون آموزش و تربیت فراهم کند
دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌ رشد معتقد است این دوره از جشنواره می‌تواند زمینه گفت‌وگو پیرامون آموزش و تربیت را فراهم کند.

محمدابراهیم محمدی در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: جشنواره‌ی رشد یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشور و میعادگاه هنرمندان؛ خاستگاه صنعت فیلم آموزشی و تربیتی در کشور و منطقه بوده و نمادی از دیپلماسی آموزشی است.

وی افزود: این جشنواره را در کشورهای مختلف به‌عنوان برندی از جشنواره‌ی آموزشی می‌شناسند و همه ساله با ارسال هزاران اثر از ده‌ها کشور خارجی در آن مشارکت می‌کنند. این جشنواره می‌تواند به بستری مناسب برای گفت‌وگو با جهان با زبان آموزش تبدیل شود و زمینه را برای گفت‌وگو پیرامون آموزش و تربیت فراهم نماید.

 

نکاتی در اهمیت جشنواره

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در ارزیابی‌اش از اهمیت جشنواره‌ی رشد در نیم قرن دوم فعالیتش گفت: جشنواره‌ی فیلم رشد امسال از چند جهت می‌تواند دارای اهمیت باشد. نخست اینکه این جشنواره نیم قرن خودش را پشت سر گذاشته و در یک مرحله بلوغ و پختگی قرار گرفته و انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم قرن حضور خود، تفاوتی معنادار را در نوع و زمینه‌های تولید، کارآمدی و هدفمندی ببیند؛ باید در این ارتباط به گذشته‌ی جشنواره نگاه کنیم و فرایند فعالیت سنوات گذشته را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم و به یک راهبرد استوار متناسب با اقتضای زمان و نیاز دست پیدا کنیم.

او افزود: در همین راستا جشنواره‌ی فیلم رشد در تدارک پایش 50 سال گذشته‌ی خود است که 9 سال اخیر آن به سرانجام رسیده و در اندیشه‌ی تدوین نقشه راه و طرح راهبردی جشنواره می‌باشیم.

محمدی گفت: نکته‌ی دوم اینکه باید به پیچ تاریخی در حوزه‌ی آموزش که متأثر از وضعیت کرونایی و آموزش مجازی است، توجه خاص داشته باشیم و نگاه خودمان را از این منظر نیز به نوسازی این ظرفیت معطوف نماییم؛ بنابراین، این جشنواره می‌تواند در دوره‌ی پسا کرونا یکی از عناصر برجسته و تأثیرگذار در فرایند آموزش به‌شمار بیاید. از این‌رو نقطه‌ی عزیمت دیگر ما کارآمدسازی این جشنواره در فرایند یاددهی و یادگیری است.

دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد در مورد نکته‌ی سوم بیان داشت: بر اساس مطالعات مختلف، نیازها و ضرورت‌ها و بررسی هدف‌های نخستین این جشنواره، درصدد هستیم تا این جشنواره را به ریل خودش که تولید و نمایش فیلم آموزشی و تربیتی است نزدیک کنیم و صنعت فیلم‌های آموزشی و تربیتی را بر محور این جشنواره در کشور و منطقه و در ساحت تعلیم و تربیت سوق دهیم.


منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۳۶۴
کد خبر : ۳,۷۰۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید