عکس رهبر جدید
جشنواره فیلم رشد باید در خدمت نظام آموزشی باشد
دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد تأکید کرد نیازمند آثاری با محوریت برنامه درسی و کتاب‌های درسی هستیم.

محمدابراهیم محمدی در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه این جشنواره باید در خدمت نظام آموزشی باشد، اظهارداشت: تلاش می‌کنیم به مخاطبان هنرمند این جشنواره مشورت‌های لازم را برای کارآمدی بیشتر تولیدات در چرخه آموزشی ارائه نماییم؛ در همین راستا نیازمند همراهی و هم‌اندیشی برای کارآمدی و اثربخشی جهت هدایت آثار تولیدی بر محور نیاز و حمایت از برنامه درسی و کتاب های درسی هستیم.

فراخوان جشنواره

وی در خصوص اعلام فراخوان عمومی جشنواره گفت: فراخوان جشنواره تهیه شده و به محض دریافت مجوز اطلاع رسانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر خواهد شد؛ البته تیزر تبلیغاتی و محورهای مرتبط و مختلف این جشنواره بزودی به استحضار علاقه‌مندان خواهد رسید.

ساختار جشنواره

دبیر جشنواره پنجاه‌ویکم فیلم رشد با اشاره به اینکه قرار است در این دوره از جشنواره از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بیرونی نیز بیشتر استفاده شود، بیان داشت: با تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره و تعامل برون سازمانی قطعا اعضای شورا از دغدغه مندی و هم افزایی خوبی برخوردار خواهند بود. ضمن آنکه کمیته ها، شوراهای داوری، بین الملل، آموزش و پشتیبانی و... کار سامان یابی را انجام می دهند.

محمدی در خصوص مخاطبان جشنواره نیز گفت: در این جشنواره سه طیف مخاطب؛ هنرمند فرهنگی و دانش آموزی، مخاطبان آزاد شامل هنرمندان فعال و آزاد و مخاطبان بین الملل را خواهد داشت که پیش بینی می کنیم آثار بین‌المللی و آثار مربوط به معلمان و دانش آموزان از حجم کمّی و کیفی قابل توجه و متناسب برخوردار باشند.

تکلیف آثار منتخب

دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد در مورد آثار منتخب جشنواره ادامه داد: آثار منتخب پس از ارزیابی و بررسی‌های هنری فنی، فرهنگی و محتوایی با نظر هیأت انتخاب و تامین نظر صاحبان آثار در قالب QR CODE  بعنوان مکمل و غنی‌سازی مفاهیم و موضوعات درسی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این نوع بهره‌گیری از دستاوردها و خروجی این جشنواره در ذیل مفاهیم و موضوعات درسی یکی از امتیازات این جشنواره محسوب می شود. این اتفاق می‌تواند برای صاحبان آثار هم اتفاق مبارک باشد؛ از این نظر که این آثار در دسترس و اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار می گیرد و می‌تواند در کنار درس و فرایند یاددهی و یادگیری به عنوان یک مکمل فضای کلاس را خوشایند و لذت بخش کند.

آموزش ضمن برنامه

وی گفت:از پدیدآورندگان فیلم‌های آموزشی حمایت می‌کنیم ضمن آنکه برای معلمان و دانش آموزان گرامی نیز کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌دهیم؛ فرصت را برای ارتقاء و انتقال نیازها و مفاهمه بیشتر برای کارآمدی و تاثیر افزون تولیدات ایجاد می کنیم؛ هر چند در این جلسات آموزشی از توان و تخصص و دانش چهره‌های برجسته داخلی و بین‌المللی در آموزش معلمان هنرمند استفاده خواهد شد.


منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۵۲۱
کد خبر : ۳,۷۰۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید