عکس رهبر جدید
یازدهمین جشنواره عکس رشد
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عکس رشد: جشنواره عکس رشد به همه دانش‌آموزان و معلمان تعلق دارد و همه بخش‌های فرهنگی، وزارتی و سازمانی به عکس به‌عنوان یک واقعیت توجه دارند و نقش آن در تولید بسته‌های یادگیری سازمان بی‌بدیل است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس رشد برگزار شد. در این نشست کوروش امیری نیا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری، محمدمهدی رحیمیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن عکاسان کشور، حمید رحمانی به نمایندگی از دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه خمامی، به نمایندگی از معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، فرهاد قاسم‌پور به نمایندگی از معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اصغر خدایی به نمایندگی از اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، و حسن عبدالهزاده، به نمایندگی از دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش حضور داشتند.

در ابتدا محمدابراهیم محمدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عکس رشد و مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ضمن خیر مقدم‌گویی به حاضران، به تبیین اهداف و برنامه‌های یازدهمین دوره این جشنواره پرداخت و افزود: «جشنواره عکس رشد به همه دانش‌آموزان و معلمان تعلق دارد و همه بخش‌های فرهنگی، وزارتی و سازمانی به عکس به‌عنوان یک واقعیت توجه دارند و نقش آن در تولید بسته‌های یادگیری سازمان بی‌بدیل است. عکس تأثیری بسیار جدی در فرایند یادگیری و یاددهی دارد.»

 

شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس

 وی هدف از برگزاری این نشست را مشارکت همه ارکان فرهنگی بیان کرد و افزود: «حفظ و تقویت برند عکس رشد نیازمند مشارکت همه نهادهای فرهنگی و سازمانی است.»
 
 درخواست کمک فکری از شرکت‌کنندگان در جلسه، و ایجاد تحول در جشنواره عکس رشد از مطالبات ایشان بود. قرار گرفتن عکس‌های جدید حاصل از جشنواره عکس رشد در کتاب‌های درسی نظری و فنی و حرفه‌ای و مجلات رشد و نمایش عکس‌های رسیده در منظر دید عموم، از موارد مورد اشاره ایشان بود. وی همچنین به «آژانس عکس رشد» اشاره کرد: «بیش از 100 هزار عکس شناسنامه‌دار در این مجموعه وجود دارد و بخشی از این تصویرها نتیجه جشنواره‌های عکس رشد است و منابع تصویری تولیدات سازمان به کمک این مجموعه تأمین می‌شود و امیدواریم با تقویت آژانس عکس رشد به نقطه ایده‌آل برسیم.»

در ادامه جلسه پرویز قراگوزلی، دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد، به توضیح اهداف، تاریخچه، آمار شرکت‌کنندگان، گرایش‌های جشنواره، گروه‌های سنی و زمان‌بندی دوره‌های گذشته این جشنواره پرداخت و پس از آن هر شرکت‌کننده با بیان دیدگاه‌های خود به نحوه تقویت جشنواره عکس رشد پرداختند و موانع و فرصت‌های پیش روی جشنواره را از منظر خود برشمردند. هر یک از شرکت‌کنندگان در این نشست، بنا به اقتضای مسئولیت، به امکانات موجود در مجموعه خود و اینکه در چه بخشی می‌توانند در بهبود و تقویت جشنواره گامی بردارند، اشاره کردند.



شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس

 

از مباحث قابل اشاره در این نشست می‌توان به اطلاع‌رسانی همگانی و نیز شرایط برگزاری جشنواره در وضعیت بیماری کرونا اشاره کرد. مشارکت دفتر مجامع فرهنگی در اطلاع‌رسانی به مخاطبان هنری، انجمن عکاسان ایران در همکاری برای درج فراخوان جشنواره در وب‌سایت و کانال‌های مجازی انجمن‌های عکاسی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای ارائه مجوز عکاسی از ابنیه و اماکن تاریخی و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی مخاطبان حوزه فنی و حرفه‌ای، و کار و دانش، از موارد مورد حمایت شرکت‌کنندگان بود.

 فراخوان یازدهمین جشنواره عکس رشد، ضمن درج در پشت جلد شماره نخست مجلات دانش‌آموزی، بزرگ‌سال و تخصصی رشد، به‌زودی از طریق رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و نیز شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) برای مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس
 
شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس
 
شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس
 
شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس
 
شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس
واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۳۴۱
کد خبر : ۳,۲۳۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید