عکس رهبر جدید
یازدهمین جشنواره عکس رشد
مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی: جشنواره عکس رشد نقش و اهمیت زیادی در ارتباط با مخاطبان و جامعه عکاسان و نیز تأمین نیازهای تصویری کتاب‌ها و مجلات رشد دارد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اولین جلسه «شورای سیاست‌گذاری اجرایی یازدهمین جشنواره عکس رشد» برگزار شد. در این جلسه، ابتدا پرویز قراگوزلی، دبیر جشنواره، گزارش مختصری درباره دوره‌های گذشته، تعداد آثار رسیده به جشنواره و نتایج حاصل ارائه داد. او گفت: «طی ده دوره برگزار شده، بیش از 150 هزار عکس به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده‌است. از این تعداد حدود 3000 عکس به نمایشگاه راه‌یافته‌اند که عموماً مجلات رشد از آن‌ها استفاده و استقبال کردند و در حوزه ستادی تابلوهای نمایشگاهی نیز به ساختمان‌ها جلوه بصری متفاوت داده‌اند.»

 دبیر جشنواره به تبدیل‌شدن جشنواره عکس رشد به برندی در میان دانش‌آموزان، هنرجویان و هنرآموزان و نیز عکاسان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای سراسر کشور اشاره کرد و به تبیین اهداف، موضوعات اصلی و فرعی و نیز نحوه اطلاع‌رسانی و دریافت آثار در شرایط ویژه‌ای که بیماری کرونا ایجاد کرده‌است، پرداخت.

در ادامه، حبیب یوسف‌زاده، از اعضای شورا، در خصوص موضوعات اصلی جشنواره و تطابق آن‌ها با شرایط فعلی آموزشی در کشور پیشنهادی‌هایی داد. سید کمال شهابلو به نحوه برگزاری جشنواره و نمایشگاه الکترونیک اشاره کرد و خواستار برگزاری نمایشگاه استانی به‌صورت مجازی شد. اعظم لاریجانی، دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به فرایند جشنواره‌ها در شرایط فعلی و دریافت آثار از مخاطبان دانش‌آموزی و هنرستانی اشاره و تأکید کرد: «در این دوره باید تلاش کنیم هنرجویان نقش مؤثرتری در این جشنواره داشته باشند.»

در ادامه نشست محمدابراهیم محمدی، مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ضمن اشاره به نقش و اهمیت جشنواره در ارتباط با مخاطبان و جامعه عکاسان و نیز تأمین نیازهای تصویری کتاب‌ها و مجلات رشد بیان داشت: «این جشنواره می‌تواند در جامعه وسیع آموزش و پرورش موفقیت‌های بیشتری کسب کند.»

ایشان تأکید کرد این جشنواره، به‌عنوان تنها جشنواره هنری آموزش و پرورش، قابلیت‌های بالقوه و بالفعلی دارد. محمدی در ادامه به لزوم داشتن پیوست قوی رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: «مشارکت و همراهی رسانه‌ها، از جمله شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌هایی رادیویی از جمله رادیو آوا و رادیو جوان، می‌تواند در آگاهی‌رسانی به مخاطبان و علاقه‌مندان به جشنواره مؤثر واقع شود.

مدیر کل دفتر همچنین به توجه دبیرخانه به استفاده از موضوعات روز، از جمله عکس‌هایی از کمک مؤمنانه، خدمات کادر پزشکی و پرستاری (که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد) اشاره کرد و خواستار هماهنگی با استان‌ها و داشتن یک نماینده در هر استان برای دبیرخانه جشنواره شد تا بتوان با حداکثر اطلاع‌رسانی و مشارکت همگانی، شرکت و حضور دانش‌آموزان و هنرجویان را در جشنواره شاهد بود.

معرفی‌ شدن جشنواره از طریق شبکه‌های اجتماعی و نیز مشارکت حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش، از دیگر خواسته‌های مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بود.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۲۸۰
کد خبر : ۳,۲۱۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید