عکس رهبر جدید
جشنواره کتاب رشد

به گزارش خبرنگار سامان کتاب، داوری گروه ریاضی با بررسی مجموع ۹ جلد کتاب و انتخاب ۴ کتاب به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در این گروه، پایان یافت.



اسامی کتاب‌های نامزد دریافت جایزه در گروه ریاضی به شرح زیر است:

۱. خوارزمی (ریاضیات در ایران)؛ تألیف حسن سالاری از انتشارات محراب قلم

۲. دایرة‌‌ المعارف هندسه مقطع‌های مخروطی؛ تألیف محمد هاشم رستمی از انتشارات مدرسه

۳. سلام؛ من صفر هستم؛ مترجم: حسین ابوالقاسمی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

۴. چارستون ۳؛ تألیف فرزانه صانعی از انتشارات سلام کتاب

 

آشنایی با داوران گروه ریاضی


خسرو داوودی• خسرو داودی (۱۳۴۹)، تهران
دکترای آموزش ریاضی. مدرس دوره‌های ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان، سردبیر سابق مجله‌های رشد برهان، رشد راهنمایی و رشد جوانه. کارشناس گروه ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی، و داور چندین دوره جشنواره کتاب‌های رشد. مقاله‌های زیادی از ایشان در مجله‌های رشد به چاپ رسیده است. داودی در تألیف «کتاب‌های درسی ریاضی اول دبستان تا نهم دبیرستان» و نیز کتاب‌های «راهنمای معلم ریاضی اول، دوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان» همکاری کرده است.

 

• روح‌الله جهانی‌پور (۱۳۵۱)، قم
دکترای تخصصی ریاضی. عضو هیئت تحریریه و ویراستار ارشد مجله فرهنگ و اندیشه ریاضی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، و سردبیر همین مجله از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، عضو کارگروه تهیه سرفصل‌ و ریز مواد درس‌های کارشناسی ارشد و دکترای رشـته ریاضی مالی و ریاضیات تصادفی در سال‌های ۱۳۹۴ و۱۳۹۵، عضو هیئت تحریریه مجله نشر ریاضی، و عضو کارگروه بازنگری برنامه کارشناسی رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان. مقاله‌های بسیاری را به فارسی یا انگلیسی نوشته یا به فارسی ترجمه‌کرده ‌است. بعضی مقاله‌های فارسی او عبارت‌اند از: «مرگ بر دترمینان؛ آشنایی با اعداد مختلط؛ صورت مثلثاتی و هندسی اعداد مختلط؛ زنجیرهای مارکف؛ عددهای تام.» چندین مقاله نیز به زبان انگلیسی نوشته است. کتاب‌هایی را هم ترجمه، تألیف و ویرایش کرده‌است، از جمله: «احتمال؛ حساب تغییرات؛ نظریه مقدماتی اندازه و انتگرال؛ ریاضیات پایه؛ هندسه تحلیلی و جبر خطی.»

 

جواد حاجی بابایی• جواد حاجی بابایی
از کارشناسان دفتر تألیف و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۱,۵۷۶
کد خبر : ۳,۰۴۰
اخبار مرتبط
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید