عکس رهبر جدید
جشنواره کتاب رشد
چهار کتاب در گروه معماری نامزد دریافت جایزه شدند

به گزارش خبرنگار سامان کتاب در جریان داوری‌های هفدمین جشنواره کتاب رشد، در گروه معماری داوران با بررسی ۹ جلد کتاب، چهار کتاب را در فهرست نامزدهای دریافت جایزه در گروه داوری معماری قرار دادند.

 

اسامی کتاب‌های نامزد دریافت جایزه در گروه معماری به شرح زیر است:

۱. تکنولوژی و معماری بومی؛ تألیف: اسماعیل ضرغامی، سیده اشرف سادات از انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

۲. آرامش در خانه ایرانی؛ تألیف سید محمد صادق طاهر طلوع و سیده اشرف سادات از انتشارات تربیت دبیر شهید رجایی

۳. نظریه پایداری اجتماعی و مجتمع های مسکونی؛ تألیف اسماعیل ضرغامی از انتشارات تربیت دبیر شهید رجایی

۴. درآمدی بر طراحی مسکن سالم؛ تألیف سید باقر حسینی و ابراهیم ناصر ترابی از انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

 

آشنایی با داوران گروه معماری:

• پرستو آریانژاد (۱۳۵۵)، کرمانشاه
کارشناس ارشد معماری. مدرس هنرستان و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه، و داور جشنواره‌های رشد، هنرهای تجسمی و مسابقات علمی و عملی. چند مقاله نوشته است با نام‌های «معرفی رشته نقشه‌کشی معماری؛ پیشرفت در کار- آموزش و تمرین؛ صلاحیت هنرآموزان رشته معماری داخلی.» کتاب‌هایی نیز از او به چاپ رسیده‌اند: «طراحی معماری؛ تزئینات سنگی، سرامیکی و پلیمری در فضاهای داخلی؛ تزئینات گچی و چوبی و پارچه‌ای؛ دانش فنی پایه رشته معماری داخلی؛ دانش فنی تخصصی رشته معماری ساختمان.»

 


• الهام سادات اعرجها (۱۳۵۰)، تهران
مدرس هنرستان‌های تهران، داور جشنواره‌های خوارزمی، هنرهای تجسمی و کتاب رشد، داور چندین دوره از مسابقات علمی عملی، و همکار دفتر تألیف در تغییر کتاب درسی متره و برآورد. دو مقاله درباره بناهای تاریخی دارد و دو  مجموعه کتاب نیز نوشته‌است: «کتاب‌های گام به گام متره و برآورد-تأسیسات و بناهای تاریخی؛ کتاب‌های کمک آموزشی نکات و نمونه سؤالات کنکور معماری.»

 

• مالک مختاری (۱۳۵۲)، شهر ری
کارشناس ارشد عمران. مدرس هنرستان از سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، کارشناس و رئیس گروه سازمان پژوهش، و داور جشنواره کتاب رشد. دو مقاله دارد با نام‌های «بررسی رفتار قاب‌های بلند فولادی تحت تأثیر زلزله با ساختار مهاربندی مختلف» و «ارزیابی رفتار لرزه‌ای تونل‌های با پوشش بتن آرمه.» چند کتاب نیز دارد، از جمله: «مصالح ساختمان؛ کارگاه قالب‌بندی و آرماتور، راهنمای معلم حرفه‌و فن، محاسبات فنی ساختمان؛ ساختمان‌سازی.»

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۱,۶۳۶
کد خبر : ۳,۰۳۷
اخبار مرتبط
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید