عکس رهبر جدید
دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، یکی از نقطه عزیمت‌های تحول در وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش
نشست اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با رئیس سازمان پژوهش و برنامة‌ریزی آموزشی، مدیرکل دفتر، معاونین و مدیران مجموعه‌های تابعه دفتر برگزار شد.

 به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، نشست اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر، معاونین و مدیران مجموعه‌های تابعه دفتر در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه دکتر مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی حمایت‌های رئیس سازمان پژوهش را عامل افزایش سرمایه ‌خانواده بزرگ رشد و نقش سازنده آن در میدان تعلیم و تربیت دانست.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با اشاره به اینکه همکاران این دفتر سالیان متمادی است که بار مسئولیت منابع مقوم و مکمل آموزشی و پرداخت به فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش و تربیت را دنبال می‌کنند و توجه ویژه‌ای به رسالت سازمان پژوهش در حوزه تنظیم‌گری و حمایت‌گری از منابع آموزشی دارند، گفت: در پایان سال 1402 جلسه‌ای برای مرور فعالیت‌های دفتر و کارنامه عمل دفتر انتشارات برگزار شد. سال گذشته در دفتر تلاش شد که در این فصل طلایی تحول و در این چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از یافته‌ها و دانش تربیتی رسمی کشور که در اسناد بالادستی متبلور شده و آهنگ تحولات در عرصه علم و فناوری در ایران و همچنین ضرورت ظرفیت‌سازی و تربیت سرمایه انسانی برای مجموعه در راستای مأموریت‌های اساسی دفتر مورد توجه قرار گیرد.


 در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یکی از ویژگی‌های مثبت این دفتر را پرکاری همراه با ملاحظات تخصصی و حجم کار زیاد عنوان کرد و گفت: حوزه مجلات رشد شامل دو بخش سنگین تولید و توزیع است که کاری بسیار جدی و بزرگ است. همه جشنواره‌های سازمان نیز توسط این دفتر برگزار می‌شوند. در بخش ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی نیز شاهد حجم کار زیادی هستیم.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجموعه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی را به عنوان یکی از نقاط تحول سازمان پژوهش برشمرد و عنوان کرد: اگر بخواهیم مطالبات جامعه را پاسخگو باشیم باید در زیست بوم جدید وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان پژوهش نقاطی را به عنوان گرانیگاه‌های تحول تعریف کنیم. یکی از این نقاط، قطعاً دفتر انتشارات و فناوری آموزشی است. این دفتر به عنوان یکی از نقاط تغییر و تحول در سازمان و وزارتخانه شناخته می‌شود و همت همکاران این دفتر ویژگی مثبتی است که به واسطه آن می‌توان امید داشت که رقم بخورد. اگر ناملایماتی در کار پیش می‌آید نباید انرژی شما را تحت تأثیر قرار بدهد.

 دکتر لطیفی ورود نیروهای جدید به این دفتر و جایگزین شدن تدریجی آن‌ها با نیروهای متخصص را از امتیارات این دفتر دانست که به خوبی انجام می‌شود. برطرف کردن برخی ضعف‌های موجود، تقویت مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، تقویت جشنواره‌های رشد، تقویت زیرساخت‌های شبکه رشد، همدلی و نگاه پیشینی مثبت همکاران به یکدیگر، بررسی وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دفتر، استفاده از تجارب پیشکسوتان و تسهیل فرایندهای اداری و مالی  از جمله دیگر تأکیدات رئیس سازمان پژوهش در این جلسه بود.


در این جلسه تعدادی از همکاران دفتر انتشارات نیز به بیان دیدگاه‌ها درخصوص مسائل جاری سازمان پرداختند. جایگاه ویژه منابع انسانی در پیشبرد اهداف سازمان، وضعیت بازنشستگی نیروهای قدیمی و جایگزینی نیروهای جدید، میزان اثربخشی فعالیت‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با مدارس، طرح مجلات رشد در بسته‌‌های آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش، تبدیل وضعیت و جذب نیروهای شرکتی دفتر، همکاری بخش‌های مختلف سازمان درجهت پیشبرد اهداف دفتر، به‌روز نبودن دیوان‌سالاری حاکم بر سازمان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری، جذب نیرو و امور مالی، طولانی بودن فرایند جذب نیروی انسانی، مشخص نمودن دایره فعالیت‌ها و اختیارات کارشناسان در سازمان و... از جمله نکاتی بود که همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به آن اشاره کردند.

 

برای مشاهده تصاویر این نشست، اینجا را انتخاب کنید.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۹۲
کد خبر : ۴,۳۷۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید