عکس رهبر جدید
کاربرد فناوری در آموزش، نقش الگویی معلم و فراجهان و آموزش در مجلات عمومی بزرگسال رشد
هفتمین شماره از ماهنامه‌های عمومی بزرگسال رشد با نگاه ویژه به عید نوروز سال ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان منتشر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش به نقل از  واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، مجله‌‌های آموزشی و تربیتی رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد آموزش ابتدایی، رشد فناوری آموزشی و رشد آموزش مشاور مدرسه، از گروه مجلات عمومی بزرگ‌سال، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در شماره‌های هفتم از سال تحصیلی جاری، که در فروردین 1403به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به عید نوروز و ماه مبارک رمضان چاپ و منتشر کردند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد آموزش ابتدایی

در هفتمین شماره از  مجله رشد آموزش ابتدایی در فروردین 1403، به موضوع «کاربرد فناوری در آموزش و کلاس‌های درس» پرداخته شده است. این شماره از ماهنامه رشد آموزش ابتدایی به طور ویژه نگاهی به کارکرد رسانه‌ای فناوری دارد و از تجربه‌های معلمان دوره ابتدایی سراسر کشور نیز در تولید محتوای این شماره استفاده شده است.  

 
 
رشد معلم

مجله رشد معلم، در فروردین 1403، در مطلب «ضیافتگاه وصل» به تبیین آثار و برکات یک ماه بندگی و اطاعت الهی پرداخته است.

معلمان به عنوان الگوی رفتاری دانش‌آموزان در تربیت و پرورش اخلاقی آن‌ها نقش مهمی دارند. همچنین معلمان علاوه بر نقش الگویی، راهنما و هدایتگر هستند. راهنمایی نوعی جریان پیوسته و متوالی تربیت است که از پیش از دبستان آغاز می‌شود و در دوره‌های بعدی تربیت، با هدف تسهیل فرایند دستیابی متربیان به مرتبه‌ای از حیات طیبه، ادامه می‌یابد. هفتمین شماره مجله رشد معلم با نگاهی ویژه، به موضوع ایفای نقش الگویی معلم به عنوان زمینه ساز تغییر و تحول پرداخته است.

 
 
رشد مدیریت مدرسه

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نوآوری کلانی است که نیازمند برانگیزانندگی در کشش است. نگاه سلسله مراتبی و ابلاغ برنامه‌ها و سرازیر کردن آن‌ها از بالا به پایین به هاضمه مدرسه معقول نیست و نمی تواند گامی کارآمد و مؤثر در اجرایی شدن سند تحول در مدرسه به حساب آید. رشد مدیریت مدرسه در هفتمین شماره از این مجله در فروردین 1403 در مطلبی با عنوان «سازه‌‌های نرم» به موضوع اجرای سند تحول بنیادین در مدارس پرداخته است.

«دیگر مدیر لازم نداریم!» عنوان مطلبی است که در این شماره از رشد مدیریت مدرسه منتشر شده است. مدیریت آموزشی و به ویژه مدیریت مدرسه، از مجموعه‌ای مختصات و مهارت‌ها برخوردار است که باید به آن‌ها توجه شود. در این مقاله، مدیریت مدرسه در قالب پنج مدیریت دیگر نشان داده شده تا انسجام درونی و اهمیت هریک از آن‌ها برای مخاطبان مشخص شود.

همچنین ماهنامه رشد مدیریت مدرسه به منظور گردآوری تجربه‌ها و خاطره‌های مدیران، مربیان و معاونان مدرسه‌ها و همچنین کارشناسان آموزش و پرورش مسابقه‌ای را در دو بخش خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری برگزار می‌کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه «خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری» می‌توانند به هفتمین شماره رشد مدیریت مدرسه مراجعه نمایند.

 
 
رشد فناوری آموزشی

رشد فناوری آموزشی در هفتمین شماره خود در فروردین 1403، پرونده ویژه‌ای با عنوان «فراجهان و آموزش» منتشر کرده است. در مقدمه این پرونده آمده است: «فراجهان (متاورس)، نوعی فضای دیجیتال سه‌بعدی آمیخته با دنیای واقعی و دنیای مجازی است که به عنوان نوعی فرایند آموزش بالقوه برای آینده شناخته می‌شود...» در این پرونده به چیستی، چرایی و چگونگی فراجهان و چارچوب‌های فراجهان و مزایای آن در آموزش بررسی شده است.

 
 
رشد آموزش مشاور مدرسه

«جست‌وجوی هویت، هسته اساسی تربیت در سند تحول بنیادین» عنوان مقاله‌ای است که در هفتادمین شماره رشد آموزش مشاور مدرسه در بهار 1403 منتشر شده است. در این مقاله ضمن توجه به مبانی مرتبط با هویت بر اساس آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده، به مرور ابعاد هویت و ارائه راهکارهایی در مورد شکل‌گیری هویت سالم در نوجوانان پرداخته شده است.

صداقت و ثمرات شخصیتی آن، روایتی از تلاش برای بازسازی یک مدرسه روستایی، چالش‌های پیش روی فعالیت‌های مشاوره‌ای مدرسه‌ای، شاخص‌ها و مصداق‌های سلامت روان و... از دیگر مطالبی هستند که برای مشاوران، معلمان، دانشجومعلمان در این شماره از رشد آموزش مشاور مدرسه منتشر شده است.

                                 

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۸۰
کد خبر : ۴,۳۶۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید