عکس رهبر جدید
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۴۲
یک آری به امتداد تاریخ
هفتمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی با نگاه ویژه به ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر و عید نوروز منتشر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید و منتشر شدند.

در شماره هفتم از سال تحصیلی جاری، که در فروردین سال 1403 به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت ماه مبارک رمضان و نوروز، چاپ و منتشر گردید. با هم بخش‌هایی از این مجلات را ببینیم:

 

رشد کودک

روی جلد هفتمین شماره از مجله رشد کودک در فروردین 1403تصویری از روضه خانگی و سفره‌های افطاری در صفحه اصلی جلد منتشر شده و کودکان را با مفهوم روزه و ماه مبارک رمضان آشنا کرده است. همچنین پشت جلد این مجله یک تصویرسازی از کودکان فلسطینی، آن‌ها را در حال پاکسازی سرزمین فلسطین از شر رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد.

رشد کودک به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز، چهار شعر با عنوان‌های «افطاری مسجد»، «مهمان ویژه»، «ای قدس» و «کاش می‌دیدم تو را» برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منتشر کرده است.

در بخش تو می‌توانی، کمیل و خواهرش سحر تصمیم گرفتند یک کتاب آشپزی تصویری ماه مبارک رمضان درست کنند و همراهان این مجله برای ساخت «کتاب آشپزی» می‌توانند با آن‌ها همراه باشند.

قصه‌های دیدنی رشد کودک در فروردین ماه با عنوان «خبر! خبر!» به موضوع روز جهانی بهداشت پرداخته و کودکان را با این موضوع آشنا کرده است.

 
 
رشد نوآموز

رشد نوآموز به منظور آشنا شدن دانش آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی با مفهوم نمای عید فطر، روی جلد هفتمین شماره این مجله را به تصویری از نماز عید فطر اختصاص داده است.. در پشت جلد این مجله نیز شعری با عنوان «روز آزادی» برای کودکان مظلوم فلسطینی سروده شده است.

شعرهای «قطار آش»، «لباس جدید» و «سبزه عید» نیز به مناسبت آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در مجله فروردین سال 1403 رشد نوآموز منتشر شده‌اند.

قصه این شماره از رشد نوآموز در داستانی با عنوان «ماه خوب سارا» به ماجراهای سارای روزه اولی پرداخته مخاطبان این مجله را با مفهوم روزه اولی آشنا کرده است.

در قصه درس این شماره از رشد نوآموز با عنوان «کجا برویم؟» دانش‌آموزان پایه‌‌های دوم و سوم ابتد با پونه و پیمان همراه می‌شوند تا برای سفر در تعطیلات عید فطر برنامه‌ریزی کنند. محتوای این داستان از کتاب‌های درسی پایه دوم و سوم تابستان به طور کاربردی انتخاب شده‌اند.

«مورا و نملا» عنوان قصه‌ای است که به مناسبت پانزدهم ماه مبارک رمضان، مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در این مجله منتشر شده است.

 
 
رشد دانش‌آموز

رشد دانش‌آموز در آستانه بهار 1403 مطالب متنوعی در ارتباط با فرا رسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان منتشر کرده است. شعرها و داستان‌های مناسبتی در هفتمین شماره این مجله برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم منتشر شده است.

تصویرسازی روی جلد این شماره از رشد دانش‌آموز با شعار «یک آری به امتداد تاریخ» به مناسبت دوازدهم فروردین اشاره کرده است. در پشت جلد این مجله یک جورچین با عنوان «تاریخ فلسطین» برای دانش‌آموزان کار شده است.

شعرهای «یک حس شیرین» و «لحظه دیدار» به مناسبت عید سعید فطر و ماه مبارک رمضان در این مجله منتشر شده‌اند.

در داستان هفتمین شماره رشد دانش‌آموز، به مناسبت پانزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد امام حسن (ع) است داستان «دختری کنار نخل» منتشر شده است که به مفهوم صبر برای دانش‌آموزان پرداخته است.

بخش کاردستی این شماره از رشد دانش‌آموز با عنوان «یک عیدی شیرین» به دانش آموزان آموزش می‌دهد تا یک هدیه پر از خوراکی برای دوستان یا خانواده‌هاشان آماده کنند.

بخش علمی این شماره نیز به سفر رویایی سارا و علی‌سینا به پژوهشکده رویان و آشنایی آن‌ها با مرحوم سعید کاظمی آشتیانی پرداخته است. این داستان با عنوان «سفر به سرزمین رویان» در رشد دانش‌آموز منتشر شده است.

 
 
نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۳۰۸
کد خبر : ۴,۳۶۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید