عکس رهبر جدید
نگاهی به کارنامه عمل و دستاوردهای خانواده رشد در سال ۱۴۰۲
نشست صمیمانه اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای بررسی فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ این دفتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش به تقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نشست اعضای دفتر دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با حضور مدیرکل، معاونان، مدیران مجموعه‌های تابعه و کلیه همکاران خانواده رشد 20 اسفند 1402 در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد. این نشست با حضور مادر شهید مدافع حرم، شهید حمیدرضا اسداللهی و بیان خاطرات و سبک زندگی این شهید عزیز آغاز گردید. شهید حمیدرضا اسداللهی 30 ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب در دانشگاه تهران بود؛ او همچنین از فعالان و نخبگان حوزه بین الملل بود که ارتباط مؤثر و مستمری با نیروهای جهادی دیگر کشورها داشت. با خبر شهادت این شهید والامقام، مراسمی در کشورهای عراق و یمن و پاکستان برای بزرگداشت وی برگزار شده است.

در ادامه این برنامه دکتر محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی ضمن قدردانی از مجموعه‌هایی که در خانواده رشد بار مسئولیت این مجموعه را  برعهده دارند گفت: فلسفه تشکیل این جلسه، مرور کارنامه عمل و بیان دستاوردهای مجموعه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در سال 1402می‌باشد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تأکید بر لزوم شناخت کامل همکاران از کل مجموعه و اقدامات صورت گرفته در هر بخش ادامه داد: حس تعلق سازمانی و شناخت کامل نسبت به مجموعه باعث موفقیت آن می‌شود. وقتی فعالیت‌های انجام شده را در کنار هم قرار بدهیم و به صورت یکپارچه به آن نگاه کنیم، مشخص می‌شود که چه کارهای بزرگی به همت شما انجام شده است. یکی از مسائل مهمی که امسال مورد توجه بود، نگاه فرایندی و ارتباط تعاملی جدی بین بخش‌های مختلف دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بود. در سال 1402شاهد همکاری فرایندی در حوزه سامان‌دهی منابع آموزشی و مجلات رشد برای معرفی و بررسی کتاب‌ها و منابع آموزشی و تربیتی دارای نشان رشد بودیم. همچنین در حوزه تولید محتوای چند رسانه‌ای نیز با تولید فیلم مجله‌ها، تعامل و پشتیبانی ارزشمندی از مجلات رشد انجام شد. در حوزه معاونت فناوری آموزشی نیز برای کتاب‌های درسی و مجلات رشد سامانه نظرسنجی فراگیر و تخصصی طراحی و اجرا شد. مواردی که اشاره شد، نمونه‌ةایی از حرکت فرایندی دفتر برای تحقق مأموریت‌ها در سال 1402 بود.

دکتر مذنبی ضمن دعوت از همکاران برای نقد و بررسی عملکردها و دستاوردهای سال 1402 گفت: باید به مجموعه فعالیت‌های دفتر نگاه فرایندی داشته باشید. اگر چنین نگاهی وجود نداشته باشد، هدفی که به دنبال آن هستیم محقق نخواهد شد. باید بدانیم مأموریت کلان ما چیست. این مأموریت کلان بین بخش‌های مختلف دفتر در چه فرایندهایی رقم می‌خورد و سهم هر یک از ما در این فرایند چیست؟ نگاه صرفاً بخشی به خودمان نداشته باشیم و تلاش کنیم که در یک مسیر کلی گام‌های مهمی برای نظام تعلیم و تربیت برداریم و در تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی موفق باشیم.  

توجه جدی به کانال اطلاع‌رسانی دفتر در پیام‌رسان‌های مختلف، راهبری کانال‌های اطلاع‌رسانی بخش‌های دفتر در پیام‌رسان شاد، عضوگیری و تولیدمحتوا برای کانال‌ها، ارائه محتواهای تولید شده در عرصه تولیدات سازمان در بستر فضای مجازی، اشاعه و ترویج و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها به جامعه فرهنگیان، تسهیل در دسترسی به اطلاعات برای کاربران از دیگر توصیه‌های مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به همکاران این مجموعه بود.

در این نشست دکتر ابوذر حسامپور، معاون سامان‌بخشی منابع آموزشی و تربیتی؛ دکتر حسین عبادتی، معاون تولید محتوای چند رسانه‌ای؛ بهنام شاددل، معاون تولید و انتشار مجلات رشد؛ دکتر علیرضا سلطانی‌فرد، مدیر بنیاد ICDL ایران؛ محمدحسین چراغچی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)؛ مسعود جهانشاهی، مدیر مجتمع فرهنگی ـ هنری سینما فلسطین و دکتر محمد نیک‌افروز به نمایندگی از معاونت فناوری آموزشی گزارشی از عملکرد هر حوزه در سال 1402 را برای حاضران ارائه دادند.

تجلیل و قدردانی از همکاران بازنشسته دفتر در سال 1402 و کاشت دو اصله نهال به یادگار از این دورهمی در فضای سبز مدرسه دارالفنون از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

 
برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا را انتخاب کنید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۴۶
کد خبر : ۴,۳۶۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید