عکس رهبر جدید
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰
قطره قطره جمع گردیم
ششمین شماره از ماهنامه‌های بزرگسال عمومی رشد با پرونده‌های ویژه موضوعی و نگاهی به انتخابات در اسفند ماه 1402 منتشر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری، ششمین شماره از مجله‌‌های آموزشی و تربیتی رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد آموزش ابتدایی، رشد فناوری آموزشی و رشد آموزش مشاور مدرسه از گروه ماهنامه‌های عمومی بزرگسال با نگاهی ویژه به انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شدند. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این مجلات را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

رشد آموزش ابتدایی

پشت جلد مجله رشد آموزش ابتدایی در ششمین شماره در اسفندماه 1402، با طرحی درباره انتخابات با عنوان «قطره قطره جمع گردیم» جمله‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم شرکت در انتخابات را منتشر کرده است.

همچنین در این شماره از مجله رشد آموزش ابتدایی، با نگاهی به مدرسه، به موضوع فضای مدرسه و اقداماتی حول این فضا پرداخته شده است.

 
 
رشد معلم

مجله رشد معلم، در اسفند‌ماه 1402 به موضوع کارآفرینی پرداخته است. در حوزه ساحت علمی و فناورانه مطلبی با عنوان «کاربرد فناوری زیست‌سنجی در آموزش» منتشر شده است. در این مطلب به کاربرد فناوری‌های زیست‌سنجی در نظام‌های آموزشی پرداخته شده است.

در پرونده کارآفرینی این شماره از رشد معلم، مطلبی با عنوان «کیفیت آموزش» منتشر شده است. در این مطلب به بررسی کیفیت آموزش به عنوان مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی پرداخته شده است.

پشت جلد ششمین شماره از رشد معلم به مناسبت یازدهم اسفند، روز انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما پس از انتخابات سال 1392 منتشر شده است.

 
 
رشد مدیریت مدرسه

تربیت متعادل یکی از اصطلاحاتی است که در گفته‌ها زیاد به کار می‌رود. در ششمین شماره از رشد مدیریت مدرسه در اسفند‌ماه 1402 در مطلبی با عنوان «تربیت متعادل» به بازشناسی مفهومی تربیت متعادل و شناخت موانع آن پرداخته است.

مدیران محور اصلی مدرسه‌ها هستند و سبک‌های رهبری مؤثر آن‌ها، پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را به وضوح افزایش می‌دهد. موفقیت هر مدرسه با مهارت و سبک مدیر مدرسه تعیین می‌شود. مدیر در توسعه معلمان واجد شرایط، ارائه تشویق، هدایت، انگیزه کاری، مربیگری و نظارت نقش بزرگی دارد. مطلب «بهبود عملکرد معلمان» در حوزه رهبری در مدرسه‌های امروز به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

 
 
رشد فناوری آموزشی

در اغلب محیط‌های یادگیری الکترونیکی، یادگیرندگان به تنهایی فعالیت می‌کنند و نیازمند دریافت راهنمایی، کمک و حتی تشویق هستند. اگر یادگیرنده تنها در محیط یادگیری رها شود، امکان ترک محیط یادگیری وجود دارد. مجله رشد فناوری آموزشی در اسفندماه 1402 در خصوص عامل آموزشی و ویژگی‌های آن و تسهیلاتی که می‌تواند در اختیار طراحان محیط یادگیری قرار گیرد را  پرونده ویژه‌ای با عنوان «عامل آموزشی» منتشر کرده است.

 
 
رشد آموزش مشاور مدرسه

شصت‌ونهمین شماره از رشد آموزش مشاور مدرسه با موضعاتی در حوزه مشاوره پویا، مهارت‌آموزی، زیست معنوی، روایت‌های مشاوران و... منتشر شده است.

از آنجا که در دوره نوجوانی، دانش‌آموزان بار دیگر به مرحله چراهای کودکی باز می‌گردند و تنها تفاوت آن با دوره کودکی این است که غالباً در جست‌وجوی پاسخی برای پرسش‌های عمیق‌تر مربوط به انصاف، برابری، عدالت و... هستند، اهمیت پرورش توانمندی مشی کنجکاوی در دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این شماره از رشد آموزش مشاور مدرسه در مطلبی با عنوان «در ستایش کنجکاوی» به نحوه آموزش، تقویت و پرورش این توانمندی پرداخته شده است.

یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب رشته تحصیلی خانواده است که ردپای آن چه آگاهانه و چه ناآگاهانه در تمام انتخاب‌‌های زندگی ما پیداست و انتخاب تحصیلی و شغلی از این امر مستثنا نیست. در مقاله‌ای با عنوان «از مداخله تا پیشنهاد» به موضوع هدایت تحصیلی خانواده محور و نقش والدین در هدایت تحصیلی پرداخته شده است.

 
 
 
نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های عمومی بزرگ‌سال رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.
 
 
منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۰۵
کد خبر : ۴,۳۵۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید