عکس رهبر جدید
۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸
همه با هم برای ایران اسلامی
ششمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه، با نگاه ویژه به انتخابات، اعیاد شعبانیه و روز درختکاری منتشر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو، رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه و رشد برهان ریاضی دوره دوم متوسطه، از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در ششمین شماره از سال تحصیلی جاری، که در اسفند‌ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به انتخابات و اعیاد شعبانیه چاپ و منتشر کردند.

بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد نوجوان

روی جلد مجله رشد نوجوان در اسفند‌ماه 1402، طرحی از نوجوان ایرانی به تصویر کشیده شده است که با شرکت در جشن سیاسی ایران، ایرانی آباد را برای خود رقم می‌زند. «نور و گل و شیرینی» در ابتدایی‌ترین صفحه این مجله، با مخاطبان نوجوان خود، از نیمه شعبان و انتظار ظهور حضرت حجت (عج) سخن می‌گوید.

وجود الگوهایی مناسب در زندگی هر فرد تأثیر به سزایی در رشد روحی و روانی او دارد. شهدا از بهترین الگوهایی هستند که می‌توان در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کرد. «قربانی عشق» مطلبی است که در آن، رشد نوجوان نگاهی به زندگی خلبان شهید عباس بابایی داشته است.

یکی از مخاطبان 15 ساله مجله، دل‌نوشته‌ای با عنوان «سلام بر نوجوانان غزه» را برای مجله رشد نوجوان ارسال کرده است. در بخشی از این دل‌نوشته می‌خوانیم: «آغوش مادران هنوز باز است. به آوارهای زمین خیره شده‌اند و منتظرند بچه‌هایشان از دل زمین بیرون بیایند و...»

 
 
رشد جوان

روی جلد ششمین شماره از مجله رشد جوان در سال تحصیلی 1402، طرحی از پرواز اراده‌های جوانان ایرانی از طریق برگه‌های رأی را به تصویر کشیده است. این تصویر به جوانان مخاطب مجله نشان می‌دهد که اگر اراده‌هایشان به پرواز دربیاید، می‌توانند به قله‌های موفقیت دست پیدا کنند.

پشت جلد این شماره از رشد جوان نیز از طریق تصویری با عنوان «وداع با صلح» به سکوت دولت‌های مدعی حقوق بشر در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

سخن سردبیر در ششمین شماره از مجله رشد جوان در سال تحصیلی 1402، که ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه منتشر می‌شود، در «همه با هم برای ایران اسلامی» به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرداخته است.

«بهار جان» رشد جوان نیز، علاوه بر اشاره به جنبه‌های معنوی روزه ضمن تشریح جنبه‌های دیگر آن به نکاتی اشاره کرده است که جسم، روح و جان جوانان از آن بهره‌مند می‌شوند.

 
 
رشد هنرجو

در بخش یادداشت سردبیر رشد هنرجو اسفند ‌ماه 1402، موضوع روز جوان و نیمه شعبان با هنرجویان مطرح شده است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «این ماه همه شما یک نشان خواهید گرفت. یک نشان که به نام یک شخص خیلی بزرگ است...»                 
در «بدانگاه» رشد هنرجو، موضوع مقاومت مظلومیت مردم فلسطین و انتظار ظهور با عنوان «انتظار با رسم شکل» منتشر شده است.

 
 
رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه

در پشت جلد ششمین شماره رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه در اسفند‌ماه 1402 مطلبی با عنوان «عمودهای عاشقانه» منتشر شده است. در این داستان تصویری ماجرای پیاده‌روی اربعین سه نوجوان با محاسبات ریاضی برای مخاطبان این مجله به تصویر کشیده شده است.

 
 

رشد برهان ریاضی دوره دوم متوسطه

رشد برهان ریاضی دوره دوم متوسطه شماره 128 در سومین صفحه جلد غزلی درباره امام زمان (عج) از یکی از مخاطبان این نشریه منتشر کرده است.

همچنین مخاطبان این شماره از رشد برهان ریاضی دوره دوم متوسطه می‌توانند مطالبی را در حوزه‌‌های حل مسئله، ریاضیات‌آموزشی، ریاضیات زیبا، ریاضیات کاربردی، ریاضیات داستانی و... بخوانند.

 
گزارش تازه‌ترین فعالیت‌های مجلات رشد دانش‌آموزی دوره متوسطه را اینجا ببینید.
 
 
نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.
 
 
منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۲
کد خبر : ۴,۳۵۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید