عکس رهبر جدید
۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳
دعا کن آن روز زودتر برسد
ششمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی، با نگاه ویژه به موضوع اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید و منتشر شدند. در شماره ششم از سال تحصیلی جاری، که در اسفند‌‌ماه به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت موضوع اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان چاپ و توزیع گردید.

رشد کودک

ماهنامه رشد کودک در اسفند 1402 برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منتشر شده است. «دوست من» در ششمین شماره رشد کودک کودکان را از طریق داستان «لباس مهمانی» راهنمایی می‌کند تا چگونه مراقب وسایل شخصی خود باشند.

در بخش «قصه‌های گُل‌گُلی»، داستانی با عنوان «دعا کن زودتر آن روز برسد!» منتشر شده است. در این قصه به مناسبت نیمه شعبان که مصادف با میلاد دوازدهمین امام شیعیان، حضرت مهدی (عج) است به موضوع انتظار به زبان کودکانه اشاره شده است.

قصه «لانه‌ی گنجشک‌ها» داستان جالب و خواندنی از پسری را برای کودکان تعریف می‌کند که برای اولین بار می‌خواهد روزه‌ی کله گنجشکی بگیرد و ماجراهای بامزه‌ای در این روز برایش اتفاق می‌افتد.

قصه‌‌های دیدنی مجله رشد کودک در اسفندماه، با نگاهی به پانزدهم اسفندماه با داستان «نهال‌های کوچولو» کودکان را با موضوع روز درخت‌کاری و کاشت نهال آشنا می‌کند.

با توجه به اینکه اولین چیزی که توجه کودکان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان را که در ابتدای مسیر فراگیری مهارت خواندن قرار دارند، جلب می‌کند تصویر است، در مجله یکی از مراحل اولیه فرایند خواندن، نیز تصویرخوانی در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو، در این مجله از تصاویر برای انتقال مفاهیم بهره بیشتری برده می‌شود، تا کودکان قبل از خواندن متن توسط والدین، در توجه و خوانش تصاویر مشارکت داشته باشند و با اشتیاق بیشتری متن را دنبال کنند.

 

 
رشد نوآموز

«دوست من سلام» در شماره اسفند ماه 1402 رشد نوآموز با داستان تصویری «دستبندسازان کوچک» دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی را با تجربه‌ جدید اقتصادی آشنا می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون پرداخت پول، برخی احتیاجات خود را رفع کنند.

به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) نیز داستانی با عنوان «هدیه تولد» منتشر شده است. این قصه به موضوع انتظار برای گروه سنی مخاطب این مجله است پرداخته است. همچنین «سلام آقا جان» به موضوع پرسش دوستداران آخرین امام شیعیان درباره محل زندگی ایشان برای کودکان پرداخته است.

رشد نوآموز به مناسبت 15 اسفند، روز درختکاری نمایشنامه‌ای با عنوان «درخت خوب و مهربان، همیشه پیش ما بمان» را منتشر کرده است که دانش‌آموزان مخاطب این مجله می‌توانند این نمایشنامه را به همراه دوستان خود در مدرسه اجرا کنند.

مطلب «پدربزرگ فیل کوچولو، صرفه‌جو یا خسیس؟» نیز به دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی نحوه مصرف صحیح آب و برق را آموزش داده است.

 

 
رشد دانش‌آموز

یادداشت سردبیر ششمین شماره از رشد دانش‌آموز در اسفند 1402 با عنوان «حالا چی‌کار کنم؟» دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم را با موضوع نگهداری از وسایل شخصی‌شان آشنا کرده است تا مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر آن‌ها نشوند.

به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) قصه‌ای با عنوان «مگر می‌شود؟!» در رشد دانش‌آموز منتشر شده که مخاطبان این مجله را با موضوع ظهور آشنا می‌کند.

داستان «روایت‌های نوروز» به مناسبت نزدیک شدن به سال جدید روایت‌هایی از امامان معصوم (ع) را درخصوص نوروز  منتشر کرده است. همچنین در بخش مهارت‌های زندگی، «داستان نو، تصمیم نو» تصمیم‌گیری برای سال جدید و نکاتی در این زمینه را برای دانش آموزان ارائه داده است.

 

 

 گزارش تازه‌ترین فعالیت‌های مجلات رشد دانش‌آموزی دوره ابتدایی را اینجا ببینید.

 

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۹۴
کد خبر : ۴,۳۵۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید