عکس رهبر جدید
با مردم انقلاب پیروز شد، اقتصاد هم پیروز می‌شود
پنجمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه، با نگاه ویژه به چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو و رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه، از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در پنجمین شماره از سال تحصیلی جاری، که در بهمن ‌ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چاپ و منتشر کردند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد نوجوان

در بهمن‌ماه 1402، به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصویرسازی از کشتی پیشرفت انقلاب اسلامی منتشر شده است. این کشتی که مردم ایران اسلامی مسافران آن هستند، با بادبان‌های برافراشته و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال طی مسیر می‌باشد.

«حرف خوب» رشد نوجوان، در ابتدایی‌ترین صفحه این مجله، با مخاطبان نوجوان خود، درباره اخبار راست و دروغ در رسانه‌های مختلف برای دلسرد کردن نسل نوجوان ایران اسلامی و لزوم آگاهی این نسل آینده ساز کشور سخن گفته است.

«روزی که امیدمان محقق شد» گزارشی است که به مناسبت 14 بهمن ماه، روز فناوری فضایی، از فعالیت‌های فضایی در ایران و ماجرای ساخت ماهواره امید و پرتاب آن به فضا برای نوجوانان منتشر شده است.

وجود الگوهایی مناسب در زندگی هر فرد تأثیر به سزایی در رشد روحی و روانی او دارد. شهدا از بهترین الگوهایی هستند که می‌توان در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کرد. در مطلب «فرمانده من» پنجمین شماره رشد نوجوان، داستان کوتاهی از زندگی شهید حسن باقری منتشر کرده است. در این مطلب با عنوان «مرد روزهای سرخ» می‌خوانیم: «هم‌رزمانت نماز تو را به یاد می آورند، زیر آتش گلوله‌ها و خمپاره‌های دشمن؛ روزی که برای ترمیم سنگرها رفته بودید و با فرا رسیدن وقت نماز از آن‌ها خواسته بودی نماز برپا کنند. گفته بودند...»

 

 

رشد جوان

در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پنجمین شماره از مجله رشد جوان در سال تحصیلی 1402، که ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه منتشر می‌شود، در بخش یادداشت سردبیر این مجله به موضوع جوانی پرداخته و توانایی‌های جوانان برای انجام کارهای بزرگ را به آن‌ها یادآوری کرده است.

 
 

رشد هنرجو

در پنجمین شماره رشد هنرجو در بهمن 1402 با انتشار تصویری از حضور اقشار مختلف مردم تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی آمده است: «با مردم انقلاب اسلامی پیروز شد، اقتصاد هم پیروز می‌شود».

در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در بخش یادداشت سردبیر مجله بهمن ‌ماه 1402، با عنوان «راز مردم ایران» از راز این مردم برای شروع راهشان سخن گفته و آن‌ها را به عنوان نماد و الگویی برای دیگر ملت‌ها معرفی کرده است.

در این شماره از ماهنامه رشد هنرجو، در بخش بدانگاه، مطلبی با عنوان «عزت، مسئله این است» منتشر شده است که از دستاوردهای جوانان ایرانی در زمینه دست‌یابی به دانش تولید موشک برای مخاطبان مجله سخن گفته است.
 
 

رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه

یادداشت سردبیر رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه در شماره بهمن‌ماه 1402 خود، به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 22 بهمن را یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم ایران برای دستیابی به استقلال و آزادی عنوان کرده است.
 
 

 

نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 
 
 

 

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۹۳
کد خبر : ۴,۳۳۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید