عکس رهبر جدید
فراری، ایران زیبا و شاه‌قیچی؛ نمایشنامه‌های کلاسی مجلات رشد در بهمن ماه ۱۴۰۲
پنجمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی با نگاه ویژه به چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب منتشر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، که به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید و منتشر شدند. در شماره پنجم از سال تحصیلی جاری، که در بهمن‌‌ماه به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت موضوع چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و موضوع مقاومت چاپ و منتشر گردید.

رشد کودک
ماهنامه رشد کودک در بهمن 1402 برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منتشر شده است. «کوچک، اما محکم» موضوع دوست من در پنجمین شماره از رشد کودک است که کودکان را با موضوع انتخاب درست هنگام خرید کردن آشنا می‌کند.

قصه تصویری «فراری»، یک قصه‌ دیدنی در رشد کودک ماه بهمن 1402 است که در آن ماجرای فرار محمدرضا پهلوی از ایران و درخواست پناهندگی‌اش به کشورهای دیگر را طی یک قصه تصویری جذاب و گویا برای کودکان به تصویر کشیده است.

در قصه‌های گل‌گلی نیز، «دیواری که می‌خندد» به مناسبت سیزدهم ماه رجب که مصادف با میلاد اولین امام شیعیان، حضرت علی (ع) است، داستان به دنیا آمدن آن حضرت را برای کودکان مخاطب رشد کودک روایت کرده است.

با توجه به اینکه اولین چیزی که توجه کودکان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان را که در ابتدای مسیر فراگیری مهارت خواندن قرار دارند، جلب می‌کند تصویر است، در مجله یکی از مراحل اولیه فرایند خواندن، نیز تصویرخوانی در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو، در این مجله از تصاویر برای انتقال مفاهیم بهره بیشتری برده می‌شود، تا کودکان قبل از خواندن متن توسط والدین، در توجه و خوانش تصاویر مشارکت داشته باشند و با اشتیاق بیشتری متن را دنبال کنند.
 
 
رشد نوآموز

در بهمن ماه 1402 تصویری از جشن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی جلد رشد نوآموز منتشر شده است. در این تصویر دانش آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی با مفهوم امید و حرکت در راه رسیدن به قله‌های پیشرفت ایران اسلامی آشنا می‌شوند. در این شماره از رشد نوآموز «کفش شبرنگ» مخاطبان این مجله را با تجربه‌ جدیدی در موضوع مدیریت امور مالی کودکان آشنا می‌کند.

همچنین در پنجمین شماره از رشد نو‌آموز، در بهمن‌ماه 1402، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و اعیاد ماه شعبان، شعرهایی با عنوان «یک خانه گرم و قشنگ»، «فکر عالی» و «دعاهای قشنگ» منتشر شده است.

رشد نوآموز نمایشنامه‌ای با عنوان «ایران زیبا» را برای اجرا در ایام دهه فجر برای دانش‌آموزان طراحی کرده است.

به مناسبت سیزدهم ماه رجب که مصادف با میلاد حضرت علی (ع) است، قصه‌ای با عنوان «شیرین‌تر از عسل» برای مخاطبان رشد نوآموز منتشر شده است که داستانی از مهربانی امام اول شیعیان برای کودکان یتیم را نقل کرده است.

 
 
رشد دانش‌آموز

در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصویری از دختران انقلاب روی جلد رشد دانش‌آموز منتشر شده است که نشان می‌دهد در کنار یکدیگر و با اتحاد خود در حالی که در مسئولیت‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند، ایران اسلامی را از شر دشمنان انقلاب پاک می‌کنند.

همچنین در پنجمین شماره از رشد دانش‌آموز، در بهمن‌ماه 1402، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و عید مبعث، شعرهایی با عنوان «قلب کوه نور»، «چشم مکه روشن» و «نوفل لوشاتو» منتشر شده است.

راه آسمان در رشد دانش‌آموز به مناسبت میلاد حضرت امام سجاد (ع)  «گنج گرانبها»یی را برای دانش‌آموزان معرفی کرده است.

«پشت پرده یک تصمیم» عنوان پنجمین قسمت از بانوی شگفتی‌ساز است که همزمان با عید مبعث داستان ازدواج حضرت حدیجه (س) با حضرت محمد (ص) را برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم روایت کرده است.

«فاتحان فردا» درباره تعدادی از نوجوانان است که تصمیم می‌گیرند به کوهنوردی بروند و برنامه‌هایی نیز برای این اردو در نظر دارند. اما راضی کردن مدیر و معلمان مدرسه توسط شورای دانش‌آموزی داستانی جالب و خواندنی را رقم زده است.

رشد دانش آموز در ماه بهمن نمایشنامه‌ای با عنوان «شاه قیچی» را برای دانش‌اموزان طراحی کرده است که مناسب اجرا برای ایام‌الله دهه فجر می باشد.

 
 
نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.
 
 
 

 

 

 

 



 



 

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۸۳۸
کد خبر : ۴,۳۳۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید