عکس رهبر جدید
قهرمان مهربان در مجلات رشد دانش‌آموزی دوره ابتدایی
چهارمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی با نگاه ویژه به چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، که به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید و منتشر می‌شوند، در چهارمین شماره این مجلات که در دی‌ماه به دست مخاطبان خود رسیده است و با سالگرد شهادت سیدالشهدای مدافعان حرم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزیّن شده است، مطالب ویژه‌ای با این موضوع چاپ و منتشر گردید.


رشد کودک

ماهنامه رشد کودک در دی 1402 و به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مطالبی مزیّن به نام این شهید والامقام منتشر کرده است. بر روی جلد چهارمین شماره از رشد کودک، تصویرگری سردار دل‌ها در کنار مادر بزرگوارشان، مرحومه فاطمه سلیمانی به چشم می‌خورد و انس و الفت این شهید بزرگوار با مادرشان به عنوان الگویی برای کودکان این سرزمین به تصویر کشیده شده است.

همچنین در بخش دوست من، داستان تصویری با عنوان «بازی با پدربزرگ» منتشر شده است. این قصه دیدنی، بخشی  از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار نوه‌هایشان را به تصویر کشیده است.

داستان «دعای آهوها» قصه‌ای‌ است درباره بخشی از زندگی این سردار بزرگ اسلام که به مخاطبان یادآوری می‌‌کند که می‌توان در شرایط سخت جنگی در برابر دشمنان، دلی پرمحبّت نسبت به مخلوقات خداوند داشته و به دعای خیر آن‌ها امیدوار بود. مخاطبان رشد نوآموز این مطلب خواندنی را در صفحه 18 این شماره از مجله می‌خوانند.

با توجه به اینکه اولین چیزی که توجه کودکان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان را که در ابتدای مسیر فراگیری مهارت خواندن قرار دارند، جلب می‌کند تصویر است، در مجله یکی از مراحل اولیه فرایند خواندن، نیز تصویرخوانی در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو، در این مجله از تصاویر برای انتقال مفاهیم بهره بیشتری برده می‌شود، تا کودکان قبل از خواندن متن توسط والدین، در توجه و خوانش تصاویر مشارکت داشته باشند و با اشتیاق بیشتری متن را دنبال کنند.
 

 

 
رشد نوآموز

در دی‌ماه 1402 تصویری از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی روی جلد رشد نوآموز منتشر شده است، که نشان می‌دهد این قهرمان ملّت ایران، در همه جا از جمله کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده در مناطق مختلف کشور در کنار مردم حضور داشته است. نوآموزان با دیدن این تصویر کمک به دیگران را از سردار دل‌ها می‌آموزند.

در بخش دوست من سلام، قصه‌ای تصویری با عنوان «قهرمان مهربان» از محبت و ارادت حاج قاسم به مادرش روایت شده است. این قصه به نوآموزان نشان می‌دهد که حاج قاسم همیشه حواسش به پدر و مادرش بود و به عنوان الگویی برای محبت به پدرها و مادرها به نوآموزان معرفی شده است.

در بخش بزرگان نیک این مجله، داستانی با عنوان «ماشین خوشبخت» از یک شب حضور حاج قاسم در بین نیروهای عراقی در زمان جنگ تحمیلی منتشر شده‌ است. در این داستان شجاعت حاج قاسم در ورود منطقه تحت محاصره دشمن بعثی و آوردن یک لودر از آن منطقه به عنوان غنیمت جنگی به صورت قصه‌ای جذاب برای نوآموزان روایت شده است.

 
 

 

رشد دانش‌آموز

در آستانه چهارمین سالگرد شهید عزیز سردار سلیمانی تصویری روی جلد رشد دانش‌آموز منتشر شده است، که حاج‌ قاسم را به عنوان الگویی برای برنامه‌ریزی در کارها به دانش‌آموزان معرفی می‌کند.

«مرد میدان» عنوان یادداشت سردبیر این شماره از رشد دانش‌آموز است که طی یک قصه تصویری خاطره‌ای از یکی از همراهان این شهید بزرگوار را به تصویر کشیده که در آن به دانش آموزان نشان می‌دهد که این شهید بزرگوار هیچ تفاوتی بین خودش به عنوان فرمانده جنگ و همرزمانش قائل نبود.

«قاسم عزیز من» عنوان داستانی است از ساخت مسجد جامع اهل بیت علیهم‌السلام در روستای قنات ملک که زادگاه سردار دل‌ها است و علاقه ویژه و مشارکت ایشان را در ساخت این مسجد برای دانش‌آموزان پایه‌‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی روایت می‌کند.

 

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۸۹
کد خبر : ۴,۳۱۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید