سیزدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در مدرسه تاریخی دارالفنون تهران با اعلام اسامی نفرات برتر در بخشهای عکس و تصویرسازی به کار خود خاتمه داد.
به
گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حجتالاسلام علی
لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد
گفت: جشنوارههای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با دو مأموریت خاص شکل
میگیرند. اول؛ بهرهمندی
از ظرفیت عظیم دانشآموزی در تولیدات مکتوب و غیر مکتوب سازمان پژوهش و
برنامهریزی آموزشی، دوم انتظار داریم با حمایتهای نهاد تعلیم و تربیت و
معرفی آثار فاخر دانشآموزی، جامعه بداند عکس و تصویر؛ یک اصل مهم در
انتقال مفاهیم است.
وی ضمن اشاره به جمله مارشال مکلوهان مبنی بر (رسانه؛ خود پیام است)، گفت:
رسانه و اقتضائاتش یک پیام را منتقل میکند، وقتی در کتاب به عکس توجه
نشود ناشی از غفلت از این گزاره اساسی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درخصوص اهمیت تصویر برای کودکان گفت: وقتی راجع به کودکان و نوجوانان صحبت میکنیم از نسلی سخن به میان
میآید که از دیدن عکس و تصویر به شوق میآید و ارتباط آسانتری نسبت به آن
میگیرد، کما اینکه وقتی برای کودکی داستانی میخوانیم، عمده توجه وی به
تصاویر آن کتاب داستان است و بر اساس مشاهداتش سؤالاتی را میپرسد.
معاون
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عکس در کتاب درسی و محصولات آموزشی و تربیتی خود
اصل است. هرچند در زمینه عکس و تصویرگری در کتابهای درسی با ایدهآل مطلوب
فاصله داریم اما یکی از ویژگیهای بارز جشنواره عکس و تصویرگری رشد شناسایی هنرمندان
تصویرگر و عکاس برای همکاری در ارتقای محصولات بصری در کتابهای درسی است.
لطیفی
در پایان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره از همه شرکتکنندگان،
مربیان و دانشآموزان که در غنای این جشنواره سازمان پژوهش را یاری کردند،
تشکر کرد.
برای مشاهده تصاویر اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد، اینجا را انتخاب کنید.