در نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بر نقش راهبردی این دفتر در بازطراحی ساختار سازمان، ارتقای اثربخشی فعالیتها و مرجعیت در حوزه فناوری آموزشی تأکید شد.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، نشست هماندیشی اعضای این دفتر با حضور حجتالاسلاموالمسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، مهندس سید سعید بدیعی، سرپرست دفتر، معاونین و سردبیران مجلات رشد در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
دکتر
لطیفی در این جلسه با اشاره به تحولات اخیر حوزه فناوری، دفتر انتشارات و
فناوری آموزشی را یکی از ظرفیتهای کلیدی برای بازتولد ساختاری
سازمان پژوهش دانست و گفت: این دفتر باید مرجعیت خود را در حوزه فناوری
آموزشی، هم در سطح سازمان و هم در سطح وزارت آموزش و پرورش تثبیت کند. در
این رابطه ضروری است یک تیم تخصصی فناوری آموزشی با طراحی
دفتر و حمایت سازمان شکل گیرد. در این زمینه یکی از محورهای مهم توسعهای، طراحی فعالیتها برای
اثربخشی بیشتر است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر لزوم بازنگری و تدوین طرحهایی متناسب با زیستبوم جدید آموزش و پرورش
در حوزه مجلات رشد، ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی و همچنین جشنوارههای
رشد گفت: محتوای تولیدشده در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی باید به
شیوهای طراحی شود که هم دارای اثربخشی باشد و هم در دسترس مخاطبان قرار
گیرد.
دکتر
لطیفی با بیان اینکه برخی فعالیتهای این دفتر نیازمند بازنگری هستند به
ضرورت تدوین طرحهای توجیهی برای سال ۱۴۰۵ اشاره و تأکید کرد: در این
زمینه لازم است آسیبشناسی و پیشنهادهای تحولی خصوصاً در حوزه مجلات رشد، در دو سطح «اجرای کوتاهمدت» و «بازطراحی کلان متناسب با تحولات آموزشی» ارائه شود.
موضوع جذب نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر محورهای مورد تأکید رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در این جلسه بود.
دیدگاههای کارشناسان دفتر
در
این جلسه تعدادی از همکاران دفتر انتشارات نیز به بیان دیدگاهها درخصوص
مسائل جاری سازمان پرداختند. تکمیل و تقویت مجلات رشد، ترویج مجلات در
کشورهای فارسیزبان منطقه، تعامل بیشتر با رابطان مجلات در استانها، حمایت
از نویسندگان، تشکیل تیم بازاریابی و تبلیغاتی برای اشاعه مجلات، بازطراحی
مأموریت برخی از مجلات، برگزاری جلات نقد تخصصی برای هر مجله، نیروی
انسانی متخصص در حوزه مجلات، استفاده از شبکههای اجتماعی مختلف برای
مجلات، تعامل با افراد تأثیرگذار فضای مجازی برای معرفی مجلات، ورود به بخش
علمی طراحی آموزشی، توجه به تغییر ذائقه مخاطبان، بازآرایی سازمانی،
مدیریت استعدادها، آشنا کردن تولیدکنندگان با مصوبه 828، واکاوی ساختار
مجلات، استفاده از ابزارهای جذاب در کنار مجلات، استفاده از فناوریهای
جدید برای جذب مخاطبان، لزوم بهبود وضعیت سامانه فروش مجلات و... از جمله
نکاتی بود که همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در این جلسه به آن
اشاره کردند.
برای مشاهده تصاویر نشست، اینجا را انتخاب کنید.