مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مجلات رشد به عنوان محتواهایی است که آموزش را در سطح مدارس تسهیلگری میکند و میتواند موثر باشد؛ مخصوصا اگر دبیران ما محتوای مجلات را شناسایی و در بهبود روند آموزشی کلاسهایشان استفاده کنند.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بیستودومین نشست سالانه معاونان آموزشی و نمایندگان مجلات
رشد سراسر کشور با حضور دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی
آموزشی؛ حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش؛ نادر کریمی
بیرانوند، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش؛ سید مجتبی هاشمی،
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش پرورش و معاونین ادارات کل آموزش
و پرورش و نمایندگان مجلات رشد استانهای سراسر کشور و دستاندرکاران
تولید و انتشار مجلات رشد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه در تالار شیخ طبرسی
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس خراسان رضوی برگزار شد.
در این نشست سالانه نادر کریمی بیرانوند، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص آمار شمارگان مجلات دانشآموزی دوره متوسطه گفت: طبق آمار، شمارگان مجلات دانشآموزی در حوزه متوسط کمتر از دوره ابتدایی
است. یکی از دلایل این امر مصوبه ۸۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که امتحانات دوره متوسطه دوم نهایی شدند، لذا دانشآموزان و اولیا
بیشتر توجهشان به امتحانات نهایی معطوف شده و همین باعث شده که شمارگان استفاده از این مجلات در دوره متوسطه پایین بیاید.
وی خاطرنشان کرد: خیلی از مجلات دیگر، در
رابطه با روشهای مطالعه صحبت میکنند و دانشآموز کلی وقت و زمان
میگذارد؛ اما چون روش درستی ممکن است نباشد به نتیجه مطلوب نمیرسد.
کریمی افزود: برخی از مجلات باعث میشوند
دیدگاه دانشآموز نسبت به روشهای مطالعاتی و آزمونها، بازتر شود. اگر
دانشآموز میخواهد در امتحانات نهایی موفقیت کسب کند و نتیجه بگیرد، مجلات
رشد نقش مؤثری دردر این زمینه دارند.
وی با اشاره بر ارتباط مجلات رشد با معلمان
گفت: اگر معلم از این مجلات استفاده کند و مطالبش را نیز در کلاس
بازگو کند، پیشرفت کلاس را شاهد خواهد بود و برای اینکه استفاده دانشآموزان
از استفاده معلمین از این مجلات بیشتر شود، معاونین آموزشی باید مجلات را
در برنامه خود قرار دهند. سرگروههایی که راهبران آموزشی در استانهای سراسر کشور
هستند، قطعاً میتوانند در توسعه مجلات رشد موثق باشند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد گروه تولید محتوای مجلات رشد گفت: رشد علم بسیار سریع شده و دستاندرکاران تولید محتوای مجلات رشد باید به مسائلی از قبیل
هوش مصنوعی توجه ویژهای داشته باشند و خودشان را به تغییرات بسیار سریعی که ایجاد
شده برسانند. این اتفاق باعث میشود دانشآموز، معلم ،گروههای آموزشی و
دبیرخانههای راهبری، به سمت مجلات کشیده شوند و به این مهم برسند که محتوای
مجلات رشد برایشان مفید است.
برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا را انتخاب کنید.