عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
ظرفیت‌های فراهم‌شده توسط مجلات رشد برای سود اقتصادی نیست
از ظرفیتی که مجلات رشد فراهم کرده باید استفاده شود؛ زیرا به نفع دانش‌آموز است. هدف به فروش رساندن مجله به هر قیمتی نیست بلکه مسئله، اثرگذاری و ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بیست‌و‌دومین نشست سالانه معاونان آموزشی و نمایندگان مجلات رشد سراسر کشور با حضور دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش؛ نادر کریمی بیرانوند، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش؛ سید مجتبی هاشمی، مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش پرورش و معاونین ادارات کل آموزش و پرورش و نمایندگان مجلات رشد استان‌های سراسر کشور و دست‌اندرکاران تولید و انتشار مجلات رشد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطفی در این نشست گفت: اولین نقش تبیین، آگاه‌سازی و متذکرشدن همکاران در سطوح مختلف آموزش و پرورش نسبت به مسئله تربیت اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: توجیه مدیران و معلمان بر این واقعیت که برای اثرگذار بودن تربیت‌شان باید به دنبال تنوع در روش‌ها باشند، بر عهده ماست. 

لطیفی افزود: گاهی باید به نیازمندی‌ها و علایق دانش‌آموزان توجه شود که نوع برخورد و دیدگاه مدیران مدارس بسیار اثرگذار بر مسائل تربیتی است، با توجه به اینکه دانش‌آموز باید چه فرآیند تربیتی را بگذراند، ما باید بتوانیم فرصتی متنوع فراهم کنیم که حوصله و اشتیاق دانش‌آموز از دست نرود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: در سازمان‌ پژوهش پیگیر هستیم که سامانه‌هایی فعال کنیم که موقعیت‌های متنوع یادگیری با توجه به ساختار فعلی کتب درسی در اختیار معلم بگذارند زیرا از جهت محتوا و مفهوم باید به مسائلی پرداخته شود که در چهارچوب مطالعات اسناد تحولی ما است و از طرفی ناظری به نیازهای مخاطب باشد.

لطیفی ادامه داد: مسئله اصلی که در استان‌ها باید نسبت به آن توجه جدی شود در جهت آگاه‌سازی ما در هر موقعیت و جایگاهی است که از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: از ظرفیتی که توسط مجلات رشد فراهم شده است باید استفاده شود زیرا به نفع دانش‌آموز است و موضوع ما سود اقتصادی نیست. هدف ما در مجموعه مجلات رشد به فروش رساندن مجله به هر قیمتی نیست بلکه مسئله اثرگذاری و ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان است.

لطیفی خطاب به نمایندگان مجلات رشد استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: امیدوارم مجلات رشد بتوانند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند؛ لذا مأموریت مشترکی با شما است که همه سعی کنیم در جهت مفهومی و محتوایی بودن قالب مجلات، باز طراحی انجام دهیم. در آموزش و پرورش هر روز مطالبه نسبت به محتوا، تربیت چند ساحتی و دوری از پرورش کاریکاتوری را شاهد هستیم. در چند سال اخیر دغدغه مجلات در باز طراحی نقش بوده لذا باید در پیشبرد کشور در مسائل فرهنگی و اجتماعی کمک کنیم.

 

برای مشاهده تصاویر این نشست اینجا را انتخاب کنید.

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۸۹
کد خبر : ۴,۴۱۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید