عکس رهبر جدید
رسالت جشنواره فیلم رشد، حمایت از فیلم‌سازان معلم و دانش‌آموز
در مسیر تحقق سند تحول بنیادین و دستیابی به ایران قوی، بهره‌گیری آموزشی و تربیتی از رسانه‌های متنوع به ویژه رسانه جذاب، تاثیرگذار و نقش آفرین فیلم و سینما ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌ و برنامه‌ریزی آموزشی، در پیام دکتر رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش به مناسبت آغاز پنجاه‌و‌سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد آمده است:

دیپلماسی علمی و آموزشی با تکیه بر اسناد تحولی بومی و اسلامی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان پیشکسوت جشنواره‌های بین‌المللی و اولین جشنواره سینمایی کشور، با بیش از نیم قرن نقش آفرینی، اصلی‌ترین حلقه وصل سینما و تعلیم و تربیت به شمار می‌رود. این جشنواره با تحقق رهیافت دانش در آئینه تصویر، زمینه‌ساز یادگیری شوق انگیز برای نسل برومند دانش‌آموزان است.

تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری براساس سند تحول بنیادین از وظایف ما در آموزش و پرورش است و امیدوارم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تدابیر کارسازی را برای پیشرفت روز افزون در عرصه تولید فیلم‌های آموزشی به‌کار بندد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این عرصه برای تحقق فرآیند یاددهی ـ یادگیری در اقصی نقاط کشور باشیم.

معرفی آثار لطیف و شریف فیلم‌سازان فرهیخته و فرهنگ‌ساز و حمایت از تولیدات دانش‌آموزان و معلمان فیلم‌ساز رسالت دیگری است که از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان بزرگ‌ترین بستر کشف و هدایت استعدادها و مقوم سینمای کشور انتظار می‌رود، تا جلوه‌های حیات طیبه و ناب‌ترین دستمایه‌های تعلیم و تربیت را در ذهن و ضمیر پاک نسل امروز بارور کند.

با تقدیر از اقدامات ارزشمند دست اندرکاران این جشنواره دیرین، و با تأکید بر ضرورت نورآوری و روز آمدی هرچه بیشتر در این عرصه، امیدوارم به مدد رویدادهایی از این دست نسل نوپای ایران اسلامی در گام دوم انقلاب، لذت یادگیری شوق انگیز و حلاوت و کاوشگری و خلاقیت را در سینمای آموزشی و ارزشی تجربه کنند و گامی به سوی بهتر دیدن و زیباتر اندیشیدن بردارند.

ان شاءالله


منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۱۴۵
کد خبر : ۴,۳۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید