عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
نشست «کتاب کمک آموزشی؛ بایدها و نبایدها» برگزار می‌شود
نشست «کتاب کمک آموزشی؛ بایدها و نبایدها» از سلسله نشست‌های جانبی بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد، سوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از دبیرخانه بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد، از آنجا که تحقق حداکثری اهداف آموزشی و تربیتی قصد شده در برنامه‌های درسی به ویژه در بخش محتوایی تنها به واسطه و اتکا به «کتاب‌های درسی» ممکن نیست، بنابراین هر نظام آموزشی حق تولید و بهره‌برداری از کتاب‌هایی با عنوان «کتاب‌های کمک درسی» را برای تولیدکنندگان (ناشران) و ذینفعان (دانش‌آموزان و معلمان- مربیان) به رسمیت می‌شناسد. آنچه در این بین حائز اهمیت است، تولید در قالب استانداردهایی است که «کتاب کمک درسی» را به عنوان اثری مطرح می‌کند که موقعیت‌های جدیدی برای یادگیری فراهم می‌سازد و در جهت تحقق عدالت آموزشی، تعمیق و تثبیت یادگیری و نیز ارتقای شایستگی‌های مخاطبان اصلی (دانش‌آموزان) به نحو مؤثر ایفای نقش می‌نماید. برای شکل‌گیری فضای مطلوب و در پی آن تولید آثار کیفی در زمینه «کتاب‌های کمک درسی» محورهای زیر از جمله راهبردی‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤثر شناخته می‌شوند:

• تدوین و عرضه استانداردها و راهنماهای کاربردی ویژه تولیدکنندگان؛

• نظارت بر جریان بهره‌مندی تولیدکنندگان از متون استاندارد و راهنما؛

• ساماندهی وضعیت تولید؛

• بازنگری معیارها و سنجه‌ها و فرایندهای ارزیابی کتاب‌های کمک درسی.

در این راستا، دفتر انتشارات و فناوری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نشستی با عنوان «کتاب کمک آموزشی؛ بایدها و نبایدها» با حضور برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و متخصصان این حوزه برگزار می‌کند. در این نشست که ساعت 15 روز دوشنبه، سوم بهمن‌ماه در سالن جلسات معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، مهندس عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری؛ دکتر حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه نظری؛ دکتر حسن حذرخانی، رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزشیابی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف ابتدایی و متوسطه نظری؛ دکتر خسرو داوودی، کارشناس گروه ریاضی دفتر تألیف نظری؛ دکتر شهرناز بخشعلی‌زاده، کارشناس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش؛ امین آصفی، رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و جمعی از ناشران آموزشی حضور خواهند داشت.

 

شایان ذکر است این نشست به صورت زنده از کانال بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد در سامانه شاد به آدرس @roshdketab20 پخش می‌شود.

 

 

کتاب کمک آموزشی؛ بایدها و نبایدها

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۳۳۷
کد خبر : ۴,۱۲۱
گشتاسب موسی نسب
۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
3

نظریدندارم

سمیه میرشکار
۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
1
3

کتاب مفید و حالب و کاربردی است.ممنون از شما.

سلامت بهروز
۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
1
2

تولید کتابهای کمک اموزش راهی برای ارتقای سطح کیفیت بخشی به معلومات معلم و در ارتباط با دانش اموز که در این میان هدف اصلی خود دانش اموز است بهترین و سودمند ترین کار در مثال خود هست .


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید