عکس رهبر جدید
«لوپتو» کام دانش‌آموزان را شیرین کرد؛ «بچه زرنگ» هم در راه است
ا‌ولین رویداد‌ فیلم بازی کودک و نوجوان همراه با اکران ویژه پویانمایی «لوپتو»‌ ‌به‌همراه بازی‌های رومیزی، تئاتر تعاملی، نمایش عروسکی، کارگاه‌های ساخت اسباب‌بازی، کارگاه نقاشی و غرفه‌های تخصصی کودک و نوجوان امروز ۱۷ آبان در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این آیین که با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شروع به‌کار کرد محمدصالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره، محمد‌مهدی دادمان رئیس حوزه هنری و محمدحسین صادقی تهیه‌کننده فیلم «لوپتو» حضور داشتند.

‌حضور عروسک کاراکترهای انیمیشن «لوپتو» روی صحنه و بازخوانی بخش‌هایی از ترانه‌های این فیلم، اجرای نمایش عروسکی این اثر، برش کیک تولد لوپتو، نواختن زنگ آغاز نمایش لوپتو از سوی رئیس حوزه هنری و همچنین رونمایی از نماد لوپتو از سوی محمدصالح مذنبی از دیگر برنامه‌های ‌این مراسم بود.

در ادامه این مراسم امیررضا مافی، مدیر مرکز انیمیشن سوره به دانش‌آموزان وعده داد‌ تا سال 1405 هر ساله یک فیلم پویانمایی برای آن‌ها در سینماهای کشور اکران شود.

محمد‌صالح مذنبی مدیر‌کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش نیز در این مراسم با تأکید بر توانمندی انجام کارهای بزرگ توسط کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان و همت بلند آن‌ها در ساختن ایران اسلامی؛ از دانش‌آموزان خواست که بایستند و خودشان، ‌معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را تشویق کنند.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای رویداد فیلم بازی با اکران انیمیشن «لوپتو» قدردانی کرد و ‌از تهیه و آماده‌شدن سریالی با نام «بچه زرنگ» برای دانش‌آموزان در سال آینده خبر داد.

هدف از برگزاری دوره‌های فیلم بازی‌ کودک و نوجوان این است که در کنار تماشای فیلم و مصرف کالای فرهنگی و هنری کودکان بتوانند در زمینه ایده و ساخت یک اثر هنری و رسانه‌ای هم فعال و کنشگر باشند. همچنین قرار است در نرم‌افزار «شاد» بستری فراهم شود تا شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان در مسابقات ویژه فیلم بازی شرکت کنند. برای شرکت‌کنندگان فیلم بازی مبلغ 300 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است فیلم بازی کودک پنجشنبه‌های هر هفته در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

 

رویداد‌ فیلم بازی کودک

 

 


منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۴۴۵
کد خبر : ۴,۰۶۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید