یادداشت سردبیر
امروز و فردا/ فریدالدین حداد عادل
اندیشه
در باب اهمال؛ یادداشت اختصاصی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان/ عرفان اسلامیان
روند اهمال در مغز/ دکتر محمدحسین اطهاری
روح کلاس را بیدار کن!؛ روشهایی برای پیشگیری از اهمال در دانشآموزان/ زهرا اسدی
سایه سنگین اهمال/ مرضیه علی نژاد
آینه تمام قد توانمندیها باشیم، راهبردهایی برای ما معلمهایی که از اهمال کاری برخی دانش آموزانمان خستهایم! / محمد اسماعیلی
شش گام مقابله با اهمال کاری تحصیلی دانش آموز/ سمانه لاجوردی
شاید سستی در نگاه تو باشد!/ سمانه سادات لاجوردی
عینک میرزا مسیح خان از دریچه اهمال/ مریم مهربان
والدین اهمال کار؛ سبک های فرزندپروری و تأثیر آن بر اهمال کاری فرزند/ لیلا فرقانی
جواب اهمال کاری، خاموشی است؛ تأثیر اهمال مدیر بر اهمال کارمندان/ محمدعلی صنیعی
تجارب جهانی
روان شناسی اهمال کاری/ کریستینا ر. ویلسون، خلاصه و ترجمه از: محمد اسماعیلی
آگاهی
اهمال کاری تحصیلی و راهبردهای حل آن/ منیره السادات حسینی
تلاش مدرسه برای شناخت و کاهش اهمال کاری/ خلاصه و ترجمه از سمیه اسماعیلی
راهکارهای تجربی یک معلم / تهیه و تنظیم کننده: زهرا تارتار
تجربه
راه رفتن با کفشهای دیگران/ راضیه سنگیان
برای جلسه بعد بماند!/ زهرا اسدی
نگرش
راههای غلبه بر اهمال کاری
گزارش
تأثیر روابط خانوادگی در وضعیت تحصیلی فرزند/ فرشته فرضعلی زاده
پیشخوان
ابزاری برای مدیریت خوب در مدرسه/ منیره السادات حسینی
گفت و گو
مرداب اهمال/ ترجمه از معصومه قدیریان
خودتنظیمی جادویی؛ گفتوگو با محمد شریفی دکترای رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی، راهبر آموزشی شهر پاوه استان کرمانشاه/ فرشته فرضعلی زاده
معرفی کتاب
بسی آزمودم، کتاب است و بس، نویسندگان: پرل کاسل، ریموند جی. کورسینی، مترجمان: دکتر حمید علیزاده، دکتر مهدی خان آبادی
دانش آموز باانگیزه، نویسنده: باب سالو، مترجم: حسن ملکیان
آری به زندگی، نویسنده: ویکتور فرانکل، مترجم: شهاب الدین عباسی