عکس رهبر جدید
جشن ملی، نه به کالای اسرائیلی و تجارت و ریاضی در مجلات دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه
هفتمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره متوسطه، با نگاه ویژه به عید نوروز و ماه مبارک رمضان منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد نوجوان، رشد جوان، رشد هنرجو و رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه، از گروه ماهنامه‌های ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در هفتمین شماره از سال تحصیلی جاری، که در فروردین 1403 به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به عید نوروز و ماه مبارک رمضان چاپ و منتشر کردند.  بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد نوجوان

در فروردین 1403، روی جلد مجله رشد نوجوان تصویری از قدس شریف را با مضمون «این سرزمین پاره تن اسلام است» منتشر کرده است. این مجله همچنین از نوجوانان دعوت کرده تا با شناسایی محصولات اسرائیلی در پویش «نه به کالای اسرائیلی» شرکت کنند.

شهید سیدرضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه بود و بعد از حاج قاسم، عالی‌ترین مقام نظامی در آنجا محسوب می‌شد. چهارم دی‌ماه 1402 رژیم غاصب صهونیستی با شلیک سه موشک از آسمان جولان، او را به آرزوی خود رساند. به همین مناسبت مجله رشد نوجوان در بخش فرمانده من با مطلب «مدال افتخار اشک» زندگی این شهید بزرگوار را برای نوجوانان تشریح کرده است.

مناجات هفتمین شماره رشد نوجوان به موضوع دعاهای ماه مبارک رمضان پرداخته است. در این مطلب با عنوان «نجوای شبانه با دوست» دعاهای مستحب این ماه برای مخاطبان معرفی شده است.

 
 

رشد جوان

هفتمین شماره از مجله رشد جوان در فروردین 1403، در مطلبی با عنوان «صبر و شکیبایی» از این اصل اخلاقی و راه‌هایی برای صبور بودن را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه تشریح کرده است.

طبیب جوان در این شماره از رشد جوان در مطلبی با عنوان «من عادت کرده‌ام» به بررسی مدیریت عادت‌های فردی و سبک زندگی نوجوانان و جوانان پرداخته و راه‌هایی را برای کسب عادت‌های خوب برای مخاطبان مجله ارائه کرده است.

«راهکارها و شیوه‌های بهبود و ارتقای تفکر» عنوان سبک زندگی در هفتمین شماره رشد جوان است که در شیوه‌‌های تقویت فکر و اموری که در تقویت حافظه مؤثرند را تشریح کرده است.

شاهد عینی رشد جوان نیز در مطلب «دانشگاهی که کلاس نمی‌گذارد» به معرفی دانشگاه‌های مجازی و فرصت‌ها و آسیب‌های این دانشگاه‌ها پرداخته است.

 
 
 رشد هنرجو

بدانگاه این شماره از ماهنامه رشد هنرجو، به جشن ملی دوازدهم فروردین ماه پرداخته است. روزی که مردم پس از انقلاب برای تعیین حکومت به پای صندوق‌های رأی رفتند و به حکومت اسلامی رأی دادند. در این مطلب با عنوان «جشن ملی» گفت‌وگوی تعدادی از هنرجویان با معلمشان درباره این موضوع منتشر شده است. 

تاکنون برایتان سؤال شده که این هوش مصنوعی که توجه همه دنیا را به خود جلب کرده چیست و چگونه کار می‌کند؟ هفتمین شماره مجله رشد هنرجو در مطلبی با عنوان «طبیعت هوش مصنوعی» به این موضوع پرداخته است.

گفت‌وگو با یک مکانیک موفق، فناوری هسته‌ای، معرفی رشته نقشه‌کشی، معرفی چهار رشته سودآور، گفت‌وگو با برگزیدگان مسابقات روباتیک و هوش مصنوعی و... از دیگر مطالبی هستند که در هفتمین شماره از رشد هنرجو در فروردین 1403 منتشر شده‌اند.

 
 
رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه

«آیا تجربه خرید و فروش کالا و یا خدمات را داشته‌اید؟ آیا برای آینده شغلی خود کسب و کاری در حوزه تجارت را پیش‌بینی می‌کنید؟...» رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه در شماره فروردین 1403 خود، در مطلبی با عنوان «تجارت و ریاضی» ارتباط بین تجارت و ریاضی را برای دانش‌آموزان دوره متوطه اول تبیین کرده است.

«نمادها و علامت‌های ریاضی» عنوان مطلبی خواندنی در هفتمین شماره از رشد برهان ریاضی دوره اول متوسطه است که به بررسی منشأ پیدایش نمادها و علامت‌های ریاضی پرداخته است.

 

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۴۷
کد خبر : ۴,۳۶۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید